Jump to content

Har noen erfaring med å stille inn Biltemas kraftige viskermotor, også kjent som TMC-09002?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg har kjøpt og skal montere en viskermotor av denne typen, men jeg blir ikke helt venner med den. Den går greit nok ut til begge sider (jeg satte den ned fra 110 til 100 grader for å passe til ruta mi), men selvparkeringen er ikke helt ute på siden, den er litt lenger inne på ruta. Er det meningen? Man velger vinkel ved å flytte armen fra skiva på tannhjulet til viskerarmen, og det er mulig å sette den til å parkere på venstre eller høyre side ved å vri skiva 180 grader, og til å sveipe 83, 100, 110 og 120 grader. Men altså, jeg syns den parkeringen blir rar. Har noen vært borti den greia? I tillegg er det ikke det som står oppført som "ledningsplate", det finner iallfall ikke jeg nedi der...

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Nei, jeg har ikke parallellarm. Det er for å ha to viskere etter hverandre som drar over samme området, ikke sant? Viskeren dekker hele ruta alene, med det største bladet (16-tommers), og jeg tror den vil klare å holde den ren nok. Akslingen er 15-16 millimeter tjukk, og rundt 6 cm lang. For å få plass til den (jeg bygger ei høyttalerkasse som står utenfor øvre del av ruta, og det er bare 2,5 cm mellom bakveggen på kassa og ruta), lagde jeg "avstandsskiver" av to biter av en gammel rettholt av aluminium som hver var 2 cm tykke, og så festet jeg dem på innsiden.

Mastiff skrev for 18 timer siden:

Nei, jeg har ikke parallellarm. Det er for å ha to viskere etter hverandre som drar over samme området, ikke sant?

Nei det er ikke sant. Parallelarm er ikke for å ha to viskere etter hverandre som drar over det samme området.

Parallellarm har også bare 1 visker  (går ut i fra at du med visker mener viskerblad).

Parallellarm gir et annet viskemønster enn enkel arm, og dekker større del av ruta, og parallellarm kommer særlig godt til nytte på ruter som har høydeformat (ruter hvor høyden er større enn bredden).

Se tegninger. Parallellarm til høyre.

paralellarm.JPG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...