knutosan Startet 20.Juni Del på Facebook Startet 20.Juni Tenkte å kople opp denne bryteren (med lyspære i) mellom batteri og elpumpe i båten, men det er ikke merket + og - på pinnene. Noen der ute som har løsningen eller koplingskjema? Fikk svar fra Olevine (takk,takk) som ser rett ut, men mangler minus til bruker (altså pumpen) på switchen, skal denne koples direkte fra minus fra batteriet og til bruker Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Den likner på en jeg monterte i går. Er det en superswitch? I så fall skal det stå noen tall ved siden av kontaktene. Den jeg monterte er sånn Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Og sånn kobles den Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Du kan google carling switch wiring diagram Sitér dette innlegget Link to post
knutosan Svart 20.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni Olevine skrev 25 minutter siden: Og sånn kobles den Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 21.Juni Del på Facebook Svart 21.Juni Det er en enkel bryter. Du bruker den på pluss siden. Minus kobles direkte til batteriet. Husk å montere sikring. Et lite tips. Hvis du bruker kabel som ikke er fortinnet, og vanlig kabelsko. Vil jeg anbefale at du fjerner plasten på kabelskoen, klemmer, lodder og bruker krympestrømpe med lim. Når du lodder vil loddetinnet trenge inn i kabelen og plasten smelte litt og lage en forsegling. Krympestrømpe hjelper mot kortslutning og styrker ledningen. Men i båt vil jeg til enhver tid anbefale fortinnet kabel. Og kabelsko med smelteplast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.