Maggen Startet 20.Juni Del på Facebook Startet 20.Juni Etter kjøring i ca 45min er pakkboksen/hylse rundt 60-70C*. Er en West Mekan fettsmurt pakkboks med simmerringer Demonterte propell aksling og skiftet simmerringer på pakkboksen i vinter. Etter sjøsetting luftet jeg ut hylsen til det piplet vann ut, men likevel er den varm. Kjenner og at selve propell akslingen også er varm, men ikke like varm som selve pakkboksen Kan det være at det er for lite fett i pakkboksen ettersom jeg har hatt den ute og tømt den for fett? Har vært forsiktig med å presse inn fett for å ikke sprenge simmerringene. Tilleggsinfo er at cutlass lageret i stevnbeslaget er nytt og kjøle ‘’hullene’’ til hylsen i stevnlageret er fri for groe osv. Håper noen har noen gode tips på dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Vestlandssong Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Eg hadde samme problem etter bytte av simmeringer og cutless lager på min båt. Strevde lenge med ulike doseringer av fett, og ulik grad av stramming av fettkopp. Prøvde også tynnere og tykkere type fett. Etter eit par veker slutta den plutselig å bli varm. No har den vore som den skal i eit år. Mulig det er simmeringene som er litt stramme når de er nye, og at de berre må få tid til å mykes litt opp? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Juni Del på Facebook Svart 21.Juni Maggen skrev for 12 timer siden: Etter sjøsetting luftet jeg ut hylsen til det piplet vann ut, men likevel er den varm. Kjenner og at selve propell akslingen også er varm, men ikke like varm som selve pakkboksen Kan det være at det er for lite fett i pakkboksen ettersom jeg har hatt den ute og tømt den for fett? Har vært forsiktig med å presse inn fett for å ikke sprenge simmerringene. Tilleggsinfo er at cutlass lageret i stevnbeslaget er nytt og kjøle ‘’hullene’’ til hylsen i stevnlageret er fri for groe osv. Ser du har luftet, luft pleier å være årsaken til varmgang. Det skal ikke mye fett til, Har du rettet opp motor klemflens? Logrer pakkboksen`? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Maggen Svart 23.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni Roger jo skrev On 21.6.2024 at 11.00: Ser du har luftet, luft pleier å være årsaken til varmgang. Det skal ikke mye fett til, Har du rettet opp motor klemflens? Logrer pakkboksen`? Ikke rettet opp motor. Får ta en titt om det er bevegelse i pakkboks under kjøring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.