Jump to content

Ferskvann i girolje perkins 2 syl

Katten i sekken

Recommended Posts

Har en joda 24 med en perkins 2 syl, forrige helg blåste kalesjen av og det styrtregnet inn i båten og fyllte opp motorrom med ferskvann. Jeg pumpet ut og den startet opp med en gang, lot den gå litt på tomgang mens jeg holdt på med noe annet. Da jeg kom tilbake så jeg en kremaktig væske som kom ut av et (luftehull?) på giren. 

Har ikke kjørt med den etter det. Noen som vet fremgangsmåten på å få den fin igjen? 

Lurer også på hvilken girolje den skal ha dersom noen har svaret på det. Legger ved bilder av merkeskiltet på giren.

setter pris på all hjelp!

IMG_1580.jpeg

Du bør få den forurensede oljen av giret umiddelbart, og fylle opp med ny ATF olje. Det må sikkert et par skift med litt kjøring mellom til for å få ut alt vannet. Slik den står nå får du rust i kassa, med påfølgende fare for havari. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...