Biam Ford saab Startet 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2024 Ønsker å heve motor ca 5 cm, pga sprut inn i båten, pluss at den platen over propellen ligger lavere en kjølen, holder det å legge en plankebit oppå akterspeilet mellom motor? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 Så lenge du får klemskruene under kanten på platen på innsiden (om du har en slik), så vil jeg tro det holder. Mange motorbraketter har også hull for gjennomgående bolter. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 Vil uansett anbefale å bolte motor fast med gjennomgangsbolter. Holdt på å miste en motor en gang da den løsnet og vred seg ut av posisjon pga lav friksjon på den plastplata som som var festet til akterspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 ballistic skrev for 4 timer siden: Vil uansett anbefale å bolte motor fast med gjennomgangsbolter. Holdt på å miste en motor en gang da den løsnet og vred seg ut av posisjon pga lav friksjon på den plastplata som som var festet til akterspeilet. Jepp støtter denne. Rett før eg og mista påhengsen ein gang av samme grunn. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Eika Svart 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 Jeg har mista en motor pga ikke var bolta fast. Kjørte i isen på vinteren og jaggu faen kom det ett isflak under båten som løfta motoren av akterspeilet, blupp sa det, så hang den i bensinslangen under båten, fikk dytta vekk isflaket og løfta den forsiktigt opp. Etter det blir alle motorer bolta fast Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 21.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2024 Jeg holdt også på å miste motoren da jeg prøvde å heve den på vår rib. Gjøres ikke igjen uten å feste den skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.