Jump to content

Skum og lukt fra VVB? Kjølevannslekasje?


Thomas_h

Recommended Posts

Hei, som tråden sier får jeg litt skum og svak lukt på varmtvannet. Det er VELDIG lite lukt, men kjenner det akkurat. Kaldtvannnet virker ok. 

 

Jeg mister pitte-litt kjølevann over noen mnd, altså mindre enn 1 dl, og det kommer nok for det meste fra en slange på utsiden av vvb som svetter litt (som jeg ikke har giddet å fikse enda). 

 

Er det mulig at varmeveksleren inni vvb lekker? Og er ikke da trykket i ferskvannet høyere enn kjølevannet? 

Kan jeg sjekke dette på en måte? 

 

Er en slik leksje mulig? Eller hva annet kan det være?

Link to post
Share on other sites

Ja, er en svak smak som ikke er akkurat vann. Kanskje søtt, men må prøve i morgen.

 

Er det noen som har hørt om lekasje fra varmveksleren i en vanlig vvb? Er vel bare en coil med rør inni?

 

Men vi drikker ikke noe vann fra tanken til vanlig, da jeg ikke helt vet hva forje eier har drevet på med. 🤣

 

 

Link to post
Share on other sites

Swingswong skrev 2 minutter siden:

rart om kjølevann kommer inn i ferskvann

Ja, tenkte det samme. 

 

Kommer ikke noe inn i kjølevannet når motor er av og trykket er på ferskvannet. Så pga dette tviler jeg litt på dette.

 

Men hva anbefales for en effektiv og rask gjennomskylling av slike ferskvannsystemer? Klor?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...