Jump to content

Vet noen om Tanken fyllestasjoner sin 98 er etanolfri?

subwoofer

Recommended Posts

subwoofer skrev for 1 time siden:

Shell og Esso er enn så lenge etanolfri

Shell merker vel sin 98E5, snakket med stasjonseieren av stasjon ved E18 mellom Arendal og Tvedestrand og han sa at det var svært få tilbydere av 98 og Shell prøvde å holde E verdien så lav de kunne. Han er aktiv i motorsportmiljøet og kjenner selv problematikken meget godt.

Jeg har på ingen måte sjekket alle stasjoner i Norge men mellom Skøyen og Grimstad er det en stund (flere år) siden jeg har sett 98 uten den forbaska E5 lappen... hva med dere?

dieselfan skrev 19 minutter siden:

Shell merker vel sin 98E5, snakket med stasjonseieren av stasjon ved E18 mellom Arendal og Tvedestrand og han sa at det var svært få tilbydere av 98 og Shell prøvde å holde E verdien så lav de kunne. Han er aktiv i motorsportmiljøet og kjenner selv problematikken meget godt.

Jeg har på ingen måte sjekket alle stasjoner i Norge men mellom Skøyen og Grimstad er det en stund (flere år) siden jeg har sett 98 uten den forbaska E5 lappen... hva med dere?

Mener Shell sin 98 oktan er helt etanolfri (om enn så lenge), i følge div. kilder.

Dykker skrev for 2 timer siden:

98 heter E5 etter pålegg fra EU.

Dette her er ikke annet enn grenseflytting. En regelrett feilmerker drivstoff for å vende folk til at etanol hører hjemme der og det kommer, vær du sikker... Og da kan de si at vi har jo gitt beskjed om dette for lenge siden, trenger ikke å bli overrasket...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
subwoofer skrev for 2 timer siden:

Ser i DrivstoffAppen at Tanken en del steder har 98-oktan. Shell og Esso er enn så lenge etanolfri, hva med Tanken? Prisen ser meget fordelaktig ut noen steder. 

Fra  TANKEN  sin side, hvis"" Tanken" selger 98 bensin så burde det være ESSO sin siden de linker til ESSO

https://tanken.one/fra-e5-til-e10/

https://www.esso.no/nb-no/drivstoff

Fra E5 til E10

Fra April måned vil Bensin 95 (E5) gå til E10. Dette vil si at bensin vil nå kunne inneholde opp til 10% bioetanol som før kunne vær opp til 5%. Det har seg slikt at IKKE alle kjøretøy tåler så mye etanol og det spesielt to takts motorer (mopeder, påhengsmotorer, osv). Det er derfor viktig at du sjekker opp med produsenten av ditt kjøretøy og opplyser deg om hva du skal fylle. De fleste biler den dag i dag tåler E10. Er bilen eldre en 15 år burde man sjekke. Det er også noen spesifikke modeller fra produsenter som ikke tåler det. Så husk å pass på neste gang du fyller på.

Vedlagt ligger en link som forteller litt mer og en link som viser de forskjellige bilmerkene, men sjekk likevel opp med din produsent om du er usikker!

Husk det er Tanken som teller, Hilsen Joar og Emil!

"TANKEN" det er vel ESSO Produkter,

Hva inneholder Synergy Supreme+ Bensin 98?

Synergy Supreme+ Bensin 98 er tilsatt dobbel mengde rensemiddel og renser dermed motoren enda bedre enn vår ordinære bensin. Rensemiddelet reduserer friksjon i motoren, noe som beskytter mot slitasje av bevegelige deler. Motoren din blir bedre tatt vare på og ytelsen opprettholdes.3

Synergy Supreme+ Bensin 98 inneholder ikke etanol hos Esso, selv om det er et E5-drivstoff. Merking av E5 er et EU-krav.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...