GSEuser Startet 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2024 Har lest at i enkelte tilfeller kan glødespiral knekke og gå videre i innsug. Vil bytte til blindplugger får å være sikker. 1/2 bsp er litt for stor.. noen som vet hva det skal være? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2024 Beklager at du ikke har fått svar før nå @GSEuser ? Gjengedimensjonen på glødeelementet er MF20x1.5 Nøkkelvidden er NV26 Kobberskiven som tetter på disse (og på en blindplugg) er D25d20mm Det snakkes lite om disse glødeelementene, og min erfaring er at få aner at de er der.. Derfor legger jeg ved et par bilder for de som er generelt dieselmotor interessert eller bare Yanmar 6LP fans.. ? (vi snakker tross alt fornuftigste dieselen i 300hk klassen..) Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 25.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2024 Flott. Da skal jeg skaffe meg et par blindplugger? Takk for svar?? Kan jo også nevne at det første jeg gjorde ved kjøp av nåværende båt, var å koble vekk styrestrømmen til disse. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2024 GSEuser skrev On 24.6.2024 at 19.38: Vil bytte til blindplugger får å være sikker Du har plugg hvis du kutter av spiralen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
GSEuser Svart 26.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2024 Roger jo skrev for 2 timer siden: Du har plugg hvis du kutter av spiralen. Jeg vet, men ønsker "ordentlige" blindplugger? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 26.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2024 Legg gjerne ved en link om du finner plugger til ok pris Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2024 Roger jo skrev for 7 timer siden: Du har plugg hvis du kutter av spiralen Da ville vel en bedre løsning være å selge komplett glødeelementer, ser de koster rundt 5 båtlapper, også kjøpe blinplugger. Har funnet 304 for rundt 35nok i postkassa. Titan og 316 koster 100 og oppover. M20x1.5 er relativ vanlig både som tappe plugg på bil og til bruk på eksos ifm lamda. Alle biltrimmere har disse. Eurodel++ Skal du male over så er ikke materialet hysterisk... Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 24.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2024 Kjøpte dette settet på biltema: Og slik ble resultatet: Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2024 Topp deling Da har du til reservemotorene også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.