Jump to content

Vask/ rens av flekkete gelcoat ( sorte flekker)


_Bliss_

Recommended Posts

Har kjøpt meg en masse med abeid i form av en gammel båt. Denne har ligget ubrukt i noen år og er skitten med masse sorte flekker som på bildet under. Hva er mest effektivt å vske dette med? Jeg har prøv med saltsyre og vannlinje rens. Synes ikke det fungerer så veldig bra. Så langt synes jeg magic svamp er det som tar best, men det blir enormt med jobb. 20240624_211313.jpg.1d59e52f1c262d647ba7cc4717e8ead5.jpg

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 35 minutter siden:

Høytrykkspyler med roterende dyse 

Det gjør nok susen ja:thumbsup:

Nå ligger jeg på land mellom folk som polerer båter, så jeg blir nok ikke veldig populær om jeg drar frem høyttrykkspyleren. Det får evt vente til den er på sjøen igjen, dersom det ikke er anneg lurium som fungerer.

Link to post
Share on other sites

_Bliss_ skrev 3 minutter siden:

Det gjør nok susen ja:thumbsup:

Nå ligger jeg på land mellom folk som polerer båter, så jeg blir nok ikke veldig populær om jeg drar frem høyttrykkspyleren. Det får evt vente til den er på sjøen igjen, dersom det ikke er anneg lurium som fungerer.

 

Vask når de er ferdige for dagen og spyl av båtene demmes 

 

Du kan bruke tid med annet lurium, børster du kobler til drillen osv, men når du først finner ut at du kunne spyla av alt det værste iløpet av minutter så føles det sikkert som sløsing av tid 

Link to post
Share on other sites

hanto1 skrev for 2 timer siden:

Var det ikke en som tipset om effekt WC rens var bra for  slike sorte flekker ? Har ikke prøvd selv.

På dekk og hyttetaket på viknesen bruker jeg høytrykkspyler med terrassevasker ( sprayer først med kraftvask og skrubber lett). Funker fint det også.

høres ut som det kan være verdt å prøve:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...