Katten i sekken Startet 26.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2024 Hei, skriver nytt innlegg da moderator slettet forrige. Var på sjøen igår og hadde kjørt i ca 2 timer uten problemer. Så plutselig begynte 2 alarmer og pipe «water» og «CHG». Stengte motor umiddelbart og kom meg inn til land. Finner ikke mye når jeg søker på nettet om de alarmene. Noen som vet akkurat hva de betyr? Observerte at det kom ganske mye røyk ut av eksos før alarmene gikk, kan dette ha en sammenheng? er også litt usikker på akkurat hvilken yanmar model eg har, så om noen kan svare på det blir det satt pris på. setter pris på all hjelp da jeg ikke vil stå sommeren uten båt😄 Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 26.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2024 Hei! Det ser ut som du har en GM30 V eller C Hvis det var hvit dampaktig røyk som kom ut kan det nok være impelleren din som er slitt/gåen eller tett sjøvannsfilter. Har du ikke sjøvannsfilter så er det meget mulig at sjøvannskretsen er full av dritt. Lade lampa CHG kan tyde på slakke i dynamoreima Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.