slurpefisken Startet 26.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2024 Etter å ha installert ett Simrad S2009 ekkolodd og en Airmar xSonic 175M så opplever jeg at vanntemperaturen kommer og går,det er installert siste software på ekkoloddet.Er det noen som vet hvordan gjøre en hard reset for å prøve om det eventuelt hjelper på problemet? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 26.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2024 Problemet er at S2009 har 7-pinns kontakt. Den må derfor bruke digital temperatur over XID og Airmar har ustabilitet i XID elektronikken sin, derfor faller temperaturen ut av og til. 9-pinns XSonic kontakter har både XID og analog temperatur, XID brukes der bare til å identifisere svingeren så der er det ikke problemer med temperaturen. Sitér dette innlegget Link to post
slurpefisken Svart 27.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Da ble jeg en del klokere,takk for svar.Har nå også fått koblet meg opp med nmea 2000 nettverk mellom nsx og S2009 og det ble bra. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Hvis du kobler svingeren til NSX så vil du ikke ha problemer med at temperaturen faller ut. Trenger Ethernet for å dele ekkoloddata. Sitér dette innlegget Link to post
slurpefisken Svart 27.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Med Ethernet får jeg ikke delt noen ting i mellom disse,bare nmea 2000 som jeg kan bruke for å få delt data i hvertfall fra ekkoloddet til NSX. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Siste software deler ekkoloddata mellom NSX enheter, tror det skal virke med andre enheter også, men dette er ikke offisiellt. Sitér dette innlegget Link to post
slurpefisken Svart 27.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Tror ikke Ethernet virker mellom NSX og andre enheter,jeg fikk det i hverfall ikke til å fungere med siste software fra 6 desember 2023.Måtte gå til anskaffelse av nmea 2000 og sette opp et nettverk for å få det til og da ble det orden på sakene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.