rosland Startet 28.Juni Del på Facebook Startet 28.Juni Kryper til korset og spør om hjelp Har nettopp kjøpt båt til ungdommen i huset; en 20 år gammel Bever 350. Den har ratt og snekke, men jeg blir ikke helt klok på hvordan jeg skal koble til motoren. Jeg er vant med å dra styrekabelen gjennom røret på motoren, og så hekte denne til motorbraketten med en lenkearm. I Beveren er det trangt i brønnen, derfor går ikke dette. Båten har akterspeilfeste - og det har jeg aldri prøvd før. Har prøvd å feste styrekabelen rett til motorbraketten med skrue, skiver og stoppmutter. Se bilder. Det fungerer forsåvidt, men styringa er tung og treig. Tipper det er noe jeg ikke skjønner her, for når motoren er koblet fra, går det som en lek å snurre på rattet. Hvordan skal selve akterspeilfestet justeres for å være riktig? Det kan skrus inn og ut, ser jeg. Skal det være et endeledd på styrekabelen? Skulle det vært noen avstandsstykker eller skiver i innfestingen på motorbraketten? Skal styrekabelen monteres over eller under braketten? Takknemlig for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 28.Juni Del på Facebook Svart 28.Juni Denne? https://www.maritim.no/klar-fritid/endeledd-for-styrekabel-a-75 Sitér dette innlegget Link to post
rosland Svart 28.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni En sånn en, ja, men er det mangelen på en slik som er problemet her? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juni Del på Facebook Svart 28.Juni det vil nok ha lettere for å knipe uten det leddet ja. I tillegg ville jeg flyttet kabelfestet bakover så kabelen kommer vinkelrett på styrearmen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rosland Svart 28.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni Gode innspill dette. Endeledd og flytting av kabelfeste til vinkelrett. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 28.Juni Del på Facebook Svart 28.Juni Tok denne fra finn.no. Vi hadde tilsvarende på vår (Morgan 350). Kanonbra båt forøvrig. Sitér dette innlegget Link to post
rosland Svart 28.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni Veldig fornøyd med båten jeg også. Hissige linjer og stødig i sjøen. Har kjøpt en ny Mercury F10E til den. Der er røret til styrekabelen plassert lenger ned i brønnen. Dermed er det ikke plass til lenkearm-løsning. Også mulig at designet er endret siden 2002. Morgan 350 er jo av nyere årgang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.