EAB Startet 29.Juni Del på Facebook Startet 29.Juni Hei er de nokon med gode tips her. Er ein kvit 2008 modell 210 hk diesel .Litt trøblete for tiden . Starter som før greit . Kjører ei lita stund så blir de litt juksing kan vel ikkje belaste den . Kan stoppe men får start igjen etter litt. Kan ryke litt Har hatt denne i ca 5 år nå . Har hatt oljeskift og oljefilterskift kvart år .Samme med dieselfilteret og vannutskillerfilter. Olje på drev og bytta kvart år samt kontroll på sink. I år så er belg og kjøleveske bytta samt luftfilter. Så lurer jo litt på ka dette kan være. Tanken er ikkje rengjort av meg. Kan de være vann i diesel? Var ei stund eg kjørte med feil innstilt trimindikator . Var vel eit tips om att dette kunne forstyrre men meiner å ha kontroll på dette . Smart instrumentering. Kan ein lese av feilkoder på disse på verksted? Olje å kjøleveskestand er fin . Takker for evt svar. Mvh EAB Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Juni Del på Facebook Svart 29.Juni Har du vann og skitt på tanken, vil du normalt se spor av dette i filter/vannutskiller. Det kan vær at du har så mye skitt på tanken at sugerøret blir blokkert, flere har opplevd dette. Ellers så er det du opplever også synonymt med luft i dieselen. Og en del andre muligheter. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 29.Juni Del på Facebook Svart 29.Juni Ser du har ein Utteren.På noken av dei har det hendt at sugerøret i dieseltanken har sprekt heilt oppe i tanktoppen.Om du kan demontere røret i tanken kas det snues,meiner det er trykt inn på o ring.Røret ser ut som kobber,og er veldig tynt.Om du fyller tanken heilt full,dvs heilt i spunset bør den fungere til den suger luft igjen.Har vert borti dette eit par ganger.Om det er vansklig å få opp røret ville jeg prøvd med å toppe tanken først,for å sjå om det er forandring Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni Del på Facebook Svart 29.Juni Jakob T skrev 36 minutter siden: Om det er vansklig å få opp røret ville jeg prøvd med å toppe tanken først,for å sjå om det er forandring Et alternativ er å koble til ekstern tank (feks påhengertank) anbefaler returrør under veskenivå. Om du bruker båthenger kan det være greit å slippe vekta av full tank ? Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 30.Juni Del på Facebook Svart 30.Juni Har samme motor og opplevde det samme i fjor. Fant feilen ved Dieselfilteret. Mitt råd er derfor å begynne med det enkleste. Luft lekkasje ved grovfilteret eller Finfilter. Disse skiftes kanskje hvert år. Skal ikke mye til at en strammer for lite eller at ei pakning sitter galt. Har du prøvd dette, kan du dykke videre i problematikken. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 2.Juli Del på Facebook Svart 2.Juli Har du funnet noke feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.