Jump to content

Identifisere oljetrykksensorer på bildet, Cat 3208


Sandebukta

Recommended Posts

IMG_3697.jpeg.4b05d8c3175eef9be9743fc1e5c56925.jpegJeg måtte demontere oljetrykkgiver pga. lekkasje trolig i membranen på den ene giveren på bildet. Som dere der, er det et T-stykke med to forskjellige sensorer. Den ene er VDO. Den andre står det John W. Hobb, USA på. 

noen som forklare hvorfor det er to sensorer på uttaket for oljetrykk? Instrumentet i dashbord er VDO 24v, så jeg ønsker å erstatte med giver(e) som snakker med dette.

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

Link to post
bellen skrev 7 minutter siden:

Den ene viser oljetrykket og den andre er mest sannsynlig til alarm. John W. Hobb høres ut som en original Cat-sensor.

Nydelig, takk!  Er det den store, grå VDO som er trykkgiver? Den kan erstattes vil jeg tro. Det er John Hobb som lekker og jeg tenker vel å plugge den og heller bruke tid på YouTube til høsten. Trykkinstrumentet i dash viser maks verdi konstant pr. nå

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

Link to post

Takk for svar. Jeg har plugget det midlertidig og det holdt tett. Imidlertid oppdaget jeg lekkasje nr.2 i samme området nå som jeg plukket vekk giverne. Det kommer olje opp fra to gjengede hull uten bolter så vidt jeg kan se. Det er likt på den andre motoren. Mulig det er en settskrue i bunnen, men kjennes ikke sånn ut. Det er ikke trykk, det bare pipler opp. Plagsomt er det uansett, kanskje 3/4 desiliter i timen. Noen som vet om det skulle vært skruer/ bolter med pakning her?

 

Det er rengjort på bildet, men olja kommer opp av de to bolthullene. Olje til/fra filter er koblet på godset som er en slags manifold for olje inn og ut av kjøleren 

 

IMG_3701.jpeg.a2ffeb3c9f0df77dd67ecefdd8314ae1.jpegIMG_3702.jpeg.dc27c10ead35f0c6cedc8597f394413a.jpeg

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

Link to post
Sandebukta skrev 1 time siden:

Det kommer olje opp fra to gjengede hull uten bolter så vidt jeg kan se. Det er likt på den andre motoren. Mulig det er en settskrue i bunnen, men kjennes ikke sånn ut. Det er ikke trykk, det bare pipler opp. Plagsomt er det uansett, kanskje 3/4 desiliter i timen. Noen som vet om det skulle vært skruer/ bolter med pakning her?

 

Det er rengjort på bildet, men olja kommer opp av de to bolthullene. Olje til/fra filter er koblet på godset som er en slags manifold for olje inn og ut av kjøleren 

 

IMG_3701.jpeg.a2ffeb3c9f0df77dd67ecefdd8314ae1.jpegIMG_3702.jpeg.dc27c10ead35f0c6cedc8597f394413a.jpeg

Kjenner ikke motortypen, men her må vel boltene være skrudd gjennom flensen fra motsatt side, undersiden av det som vises på bilde?

 

Lekkasje kan jo da være forårsaket av løse bolter eller defekt flenspakning. 

Link to post
Olepo skrev On 1.7.2024 at 23.07:

Kjenner ikke motortypen, men her må vel boltene være skrudd gjennom flensen fra motsatt side, undersiden av det som vises på bilde?

 

Lekkasje kan jo da være forårsaket av løse bolter eller defekt flenspakning. 

Stemmer, det var skrudd fra nedsida.  Boltene var tighte, så det er nok pakningen som har forvitret. Løste det midlertidig med to bolter, 3/8» med gjengetape. Holder til det ev. er ork til å demontere og splitte huset 

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...