Jump to content

Støpe nytt akterspeil

Jseabird

Recommended Posts

Har ein Jeanneau Seabird 17fot fra 1970. 

Båten har blitt renovert og ombygget i 2020 og solgt etter dette. Den personen som kjøpte båten etter renovering/ombygging har ført gjennom noen bolter i hekken og akterspeil så akterspeilet har sugd til seg vatten. Kunne stikke et skrujern gjennom treverket. Alt treverket er fjernet og vi har slipt ned til glassfiberen. Vi har tenkt å støpe inn en heltre plate i furu som er 5cm tykk også feste denne til hekken med polyester og glassfiber. Kryssfiner er ikke akuratt billig nå til dags og vi valgte å gå for en tørr furuplate vi hadde liggende. Har forhørt meg med en båtstøper som sa at det burde holde. Men det eg er litt usikker på er om treverket trenger å behandles med noe så eg får bedre vedheft når platen ska limes fast til skråget. Også blir det litt glipper mellom platen og skråget på sidene der eg tenker det kan fuges. Vil det holde med å bruke tec7 i fugene for å så etter på støpe med glassfiber og polyester fra akterspeilet og inn i sidene på båten. Samme i bunnen. Motoren som skal brukes på båten er 20hk Evinrude. Bildet eg legger ved er før alt er slipt reint. Men det viser korsen det ser ut bak.

Tar gjerne mot tips og råd

På forhånd takk

20240626_162621.jpg

20240623_212121.jpg

Messenger_creation_7cf194cb-1081-414e-aaff-89d0026338d3.jpeg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...