Jump to content

Oljeskift MD17D


roskva

Recommended Posts

Nu er det tid til oljeskift, da båden skal vinterklargøres.

Sidst jeg skiftede olje, kunne jeg ikke få mere end ca 3 liter suget op via et rør stukket ned der hvor olje målepinden sidder.

Der kunne også kun påfyldes 3 liter olje, så stod det ved max mærket på målepinden.

Hvis man kikker i verkstadshandbokenser det ud som om at man ikke kan komme helt ned og få det sidste olje med op, hvis man bruger et rør af metal, skal jeg i stedet bruge en plastic slange, eller er der nogen der kan fortælle hvordan jeg får alt oljen op.

 

Med venlig hilsen

 

Peder Jensen

Link to post
Share on other sites

Har selv vært lykkelig eier av båt med md 17D motor - brukte denne ca. 600 timer i løpet av noen sesonger. Har samme erfaringer som deg, til tross for bruk av forskjellige pumpe/sugeløsninger. Men med litt "lirking" skal man klare å få opp ca. 3,5 liter gjennom "peilepinnehullet". Vær oppmerksom på at det enkleste er å benytte et tynt stålrør med en svak bøy de nederste 5 - 10 cm. Dermed kan det "dreies" slik at man får "suget" i "alle retninger". Vet ikke hvilken båttype du har, men ved de fleste "montasjer" ligger motoren noe lavere i akterkant. Dermed har man i hvertfall årsaken til at ikke all oljen lar seg pumpe ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...