Marqies Startet 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2024 Har fylt hydraulikkolje på servostyring, fant litt innfo i ett skriv der de anbefalte atf x eller 220. Styringen er tung på lavt turtall, vil dette kunne endre seg om jeg skifter til atf olje? Hva er forsjellen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 Tja ikke godt å si og det finnes jo flere viskositeter på hydraulikk olje. Er vel så enkelt att det er bare å bytte til riktig olje så for du se hva som skjer. Er vel mineralsk Dextron 3 som er oljen du skal ha i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 Nå vet jeg ikke hva system du har. Men feks sleipner er helt klare på at det er hydraulikk olje vg15 som skla brukes å ikke noe Dextron Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
abbor Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 Min Bosvik styring skal ha ISO 32 hydraulikkolje. Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 3.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 Det er en Danfoss pumpe, legger ved bilder, for meg ser det ut til at det skal være atf 220. finns det mineralsk av dette eller går det med atf Dextron 2 ? Sitér dette innlegget Link to post
cruiser Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 Denne er i alle fall mineralsk, fåes «overalt». Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 ATF 220 er vel en mineralsk olje fra tiden før ca 1994, også kalt Dexron II D. Mobil Synthetic ATF er Dexron II og Dexron III. Langt bedre på alle områder; mindre slitasje, temperatur, nedbrytning, intervall... Derfor har den overtatt hylleplassen de fleste steder for lenge siden... Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 4.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Regner med at jeg prøver Dexron 2, må vel tømme og flusje for å ikke blande oljer for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.