Jump to content

Volvo Penta md21b, hvor kjøpe fødepumpe?

Polar 29 1988

Recommended Posts

Må nok på bruktmarkedet om dette er del av marinisrringen, feks her: https://www.blocket.se/annons/goteborg/batmotorer_och_delar_for_volvo_penta_o_yanmar/1400101279

Da jeg hadde slik motor handlet jeg på mekonomen etc for Peguot deler. Da denne motoren satt bla 504. Fant regnr på en 504, og da var det enkelt finne motordeler, mariniseringsdelene er relativt knotete og få tak i.

jørn skrev 22 minutter siden:

Da jeg hadde slik motor handlet jeg på mekonomen etc for Peguot deler. Da denne motoren satt bla 504. Fant regnr på en 504, og da var det enkelt finne motordeler, mariniseringsdelene er relativt knotete og få tak i.

Ford Granada 2,1 Diesel  1977-83 hadde også samme motor. Så da har du en modell til å søke på. Ser Biltema har glødeplugger til under femtilappen f.eks, men dieselpumpe hadde de ikke;-)

Ellers er det et greit tips å skifte til elektrisk, jeg har en elektrisk Biltemapumpe hos meg og den har tikket og gått i 12-13 år nå. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Som nevnt over ta av den gamle, lag deg ett blind lokk av en platebit og litt pakning og erstatt hele pumpa med en elektrisk. Jeg gjorde dette på en md21a jeg hadde. 

Mener det var denne pumpen jeg brukte.

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/elektrisk-sugepumpe-for-drivstoff-03-bar-2000047775?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwkJm0BhBxEiwAwT1AXFo9eV_hTbU5O-xVVjGIVGJLWAAmgjNez7jK7-qOadEhB53VV21uuxoC3-UQAvD_BwE

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...