Polar 29 1988 Startet 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2024 Hei 🙃 var i båten istad for og ordne noe småtteri og klargjøre båten for ferien som starter på fredag.. da så jeg diesel i Kjølen,og etter litt søking fant jeg ut at det lekker diesel ut ved fødepumpe når motor går. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i ny fortest mulig? 🤞 Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Må nok på bruktmarkedet om dette er del av marinisrringen, feks her: https://www.blocket.se/annons/goteborg/batmotorer_och_delar_for_volvo_penta_o_yanmar/1400101279 Da jeg hadde slik motor handlet jeg på mekonomen etc for Peguot deler. Da denne motoren satt bla 504. Fant regnr på en 504, og da var det enkelt finne motordeler, mariniseringsdelene er relativt knotete og få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Plugg den og bytt ut med en elektrisk pumpe istedet, f.eks fra biltema eller mekonomen, en passende sikring og tilhørende kabler, da har du også en mer praktisk løsning ved lufting av diesel systemet ditt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 jørn skrev 22 minutter siden: Da jeg hadde slik motor handlet jeg på mekonomen etc for Peguot deler. Da denne motoren satt bla 504. Fant regnr på en 504, og da var det enkelt finne motordeler, mariniseringsdelene er relativt knotete og få tak i. Ford Granada 2,1 Diesel 1977-83 hadde også samme motor. Så da har du en modell til å søke på. Ser Biltema har glødeplugger til under femtilappen f.eks, men dieselpumpe hadde de ikke;-) Ellers er det et greit tips å skifte til elektrisk, jeg har en elektrisk Biltemapumpe hos meg og den har tikket og gått i 12-13 år nå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mr_Stian Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Som nevnt over ta av den gamle, lag deg ett blind lokk av en platebit og litt pakning og erstatt hele pumpa med en elektrisk. Jeg gjorde dette på en md21a jeg hadde. Mener det var denne pumpen jeg brukte. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/elektrisk-sugepumpe-for-drivstoff-03-bar-2000047775?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwkJm0BhBxEiwAwT1AXFo9eV_hTbU5O-xVVjGIVGJLWAAmgjNez7jK7-qOadEhB53VV21uuxoC3-UQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Jeg bruker denne. Om du ikke har tid til å lage blindlokk kan du bare kople fra slangene på den gamle og la den stå. Men et blindlokk ser penere ut da. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Polar 29 1988 Svart 4.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Takk for gode svar alle sammen 🙃 det blir elektrisk pumpe på meg 🙏 tenker å la den gamle sitte om det ikke medfører noen problemer? Sitter veldig kronglete til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.