Kjettingkasse Startet 5.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2024 Hei. Bytter ut noen skjøter mellom rør i ferskvansskretsen/glykoldelen på motoren og trenger noen korte stumper slange som passer 45mm stuss. Får anbefalt mye forskjellig i båtbutikker og jeg ser noe av det jeg har fått anbefalt ikke egentlig egner seg for høyere temperaturer enn 80-90 grader. Det holder jo akkurat, men skulle gjerne hatt noe som tålte mer enn det. Noe å anbefale? Gjerne noe jeg kan hente i en butikk i nærheten av Oslo så jeg slipper å vente en uke på postpakke? Vanlig radiatorslange bør vel kanskje være ok hvis jeg finner det i riktig dimensjon? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2024 Kjettingkasse skrev On 5.7.2024 at 18.53: Noe å anbefale? Gjerne noe jeg kan hente i en butikk i nærheten av Oslo så jeg slipper å vente en uke på postpakke? Vanlig radiatorslange bør vel kanskje være ok hvis jeg finner det i riktig dimensjon? Vis hele sitatet Pass på at du får en slange som er glatt innvendig. Har sett radiatorslangestativer med slanger i veldig mange dimensjoner... men de har en kraftig spiral innvendig og har denmed en elendig flow-verdi og bør absolutt ikke brukes på en marinemotor Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2024 TESS, Hydroscand osv har slanger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.