maija27 Startet 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2024 Ja da er det bare å ta innover seg at det ventes 70-100 sesonger med kloakkutslipp i fjorden i morgen. Altså mengden av kloakk som båtene kan avgi på en sesong. Legger vi til de tidligere utslippene i sommer ,ja da snakker vi !!! Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Ikke glem den økte utslippstillatelsen på Sætre Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
sap_2000 Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 og dette skjer hvert år, mange ganger. Helt normalt. Skulle ønske symbolikerene hadde blitt konfrontert og tvunget til å kommentere tallene... men hadde vel blitt noe ala "alle monner drar", "vi skal være et foregangsland/ fylke/ kommune"; "fjorden MÅ reddes" osv osv Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hakkannen Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 sap_2000 skrev On 9.7.2024 at 18.17: men hadde vel blitt noe ala "alle monner drar", "vi skal være et foregangsland/ fylke/ kommune"; "fjorden MÅ reddes" osv osv Vis hele sitatet Jeg tror at når slike utslipp får skje (mens båtfolkets brøkdel i Oslofjorden er forbudt) kan fort dette føre til at rebellen/anarkisten våkner i folk, og at folk med det begynner å drite i forbudet. Kjenner selv på at slike symbolistiske prinsippregler går meg midt i mot. Pleier ikke bryte lover og regler på det jevne, men akkurat denne septikregelen hadde sittet langt inne å følge for min del, under slike forhold. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Hakkannen skrev On 9.7.2024 at 21.24: Jeg tror at når slike utslipp får skje (mens båtfolkets brøkdel i Oslofjorden er forbudt) kan fort dette føre til at rebellen/anarkisten våkner i folk, og at folk med det begynner å drite i forbudet. Kjenner selv på at slike symbolistiske prinsippregler går meg midt i mot. Pleier ikke bryte lover og regler på det jevne, men akkurat denne septikregelen hadde sittet langt inne å følge for min del, under slike forhold. Vis hele sitatet Kunne ikke sagt det bedre selv Skremmende få ser denne galskapen og den skjer på alle områder... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hebbe Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 SveinHa skrev On 9.7.2024 at 21.30: Kunne ikke sagt det bedre selv Skremmende få ser denne galskapen og den skjer på alle områder... Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Olevine Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Bare ta det rolig, ministeren har lovet å "være tøffe med alle som må gjennomføre tiltak, store og små, rett og slett fordi det er eneste måten å redde fjorden." Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Hva er årsaken til dette utslippet? Er det nedbørsmengden som får avløpssystemet til å renner over? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Selveste MDG Raymond var jo ute og kritiserte utslippsforbudet. Særlig tidsfristen for når det skulle gjelde og at det var helt umulig for båteiere å få bygget om i tide. At kommuner kjører utslipp rett ut innimellom grunnet problemer eller ombygginger er normalt, men sett opp mot båtfolkets beskjedne slant, så er det jo drepen for folks holdninger til lov og orden. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Bellil skrev On 9.7.2024 at 17.03: Ikke glem den økte utslippstillatelsen på Sætre Vis hele sitatet Du kan lese hvor mang tonn / år det gjelder frem til renseanlegget er på plass her https://www.regjeringen.no/contentassets/3daaf8607172436aa2db8ec5b21e16c0/brev-klima-og-miljoddepartementet-referanse-23_6921-20240308-1.pdf. Så kan du fortelle oss om dette utslippets størrelse sammenlignet ned overløp og jordbruk, og hvor viktig det er for ukrainiske soldater å ha ammunisjon, så kan vi gjøre oss opp vår egen mening. MDG støttet utslippstillatelsen. Hva betyr den figuren i innlegget som tygger på en plankebit? Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Ikke uenig i økt utslipp pga omstendighetene i verden @Code0, men når den tillatelsen gis «samtidig» med småbåtforbudet mener jeg det blir feil Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.