Jump to content

BMW D190, 165Hk m/gear


Tittin

Recommended Posts

Prisen for turboen virker på meg som normal, men eksosmanefoilen virket noe dryg i pris..

 

Bytteturbo er det flere som kan levere..

 

http://www.gikturbo.no/default.asp?uid=9&CID=9

http://www.turboservice.no/Bytteturbo.html

 

 

Her er bare to, men det finnes flere leverandører...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post

Takker for linkene!

Turboservice er ikke langt unna så jeg får prøve dem!

Turboen er av merket KKH.

 

Eksosmaifolen måtte lages på bestilling. :nonod:

Hadde samme motor som deg,måtte også bytte turbo....Ringte rundt og fikk priser hos samtlige i hele norge,men turboservice var billigste leverandør

Betalte 7100 kr tror jeg det var.....

 

 

frank v.

Link to post

Takker for den Frank!

 

Har ikke demontert turboen enda.

Var det vanskelig å gjøre dette bytte?

De to innerste av skruene som fester turboen til innsugsmaifoilen ser nesten utilgjengelige ut. :nonod:

 

Har du noen tips som jeg bør ta med meg?

Det er ikke vanskelig å bytte turboen,er vel bare en sporklemme som den er festet med,slik var det på min ivertfall..

Dette er en jobb som du fint tar selv..

lykke til..

 

 

frank v.

Link to post

Ettersom du har D190 motor, rekner jeg med du har den eksosmanifoilen hvor turboen er montert omtrent midt på undersiden? I så fall er det nok ingen annen utvei enn Solberg. Jeg har prøvd å kjøpe BMW deler fra Tyskland og Canada, men har blitt høflig (men bestemt) blitt henvist til Solberg.

 

 

På den nyere BMW D636, er turboen montert i bakkant av manifoilen. I så fall kan du bruke deler fra Mercruiser 219 som er samme motoren. Disse delene skaffer f.eks en Wave-forhandler (tror neppe det blir billigere av den grunn).

Her er et bilde av manifoilen til D636/219

Bilde

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post

Eksosmanifoilen jeg mener er ikke den som blir beskrevet på bildene som er sendt inn.

Manifoilen som jeg er ute etter er den som står etter turboen, som eksosslangen går inn på.

Der blir også eksos og kjølevann blannet.

 

Turboen står montert på siden av motoren, ganske langt nede.

10cm klaring til skottet! Det er trangt! :nonod:

Link to post

Eksosmanifoilen jeg mener er ikke den som blir beskrevet på bildene som er sendt inn.

Manifoilen som jeg er ute etter er den som står etter turboen, som eksosslangen går inn på.

Der blir også eksos og kjølevann blannet.

Virker på meg som du snakker om et eksosbend og ikke eksosmanifoilen.

Eksosbendet har nok en helt annen pris.

 

 

Link to post

Du er nok inne på noe jeg fikk bekreftet i dag!

 

Prisen på ca 20 000,- fikk jeg i høst. Han sa at denne måtte lages på bestilling.

 

Men jeg spurte han igjen i dag.

Nå skulle han ha 10 600,- + mva :crazy:

Betydelig prisreduksjon men like vel, dyrt!

 

Vedrørende turbo, fortalte han også at jeg kun kunne bruke orginal turbo fra ham!

Det var en standar KKH turbo men spessielt tilpasset denne motoren.

Pris: 8600,- + mva

 

Det blir bekreftet av en her at han har kjøpt denne for 7100,- (regner med at dette var ink. mva)

fra Turboservice.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...