valvolainen Startet 10.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2024 Jeg trenger en liten jolle, ungene bruker den mest, men jeg vil ha mulighet til og frakte 2+2 et kort stykke ved behov. Ser på 270-300. Båten er 350cm bred, kanskje noe mindre på platform. jeg innbiller meg at det hadde vært kjekt og kunne gå ombord i båten med jolla liggende på tvers i krybben, men dette går kanskje ikke med en 290/300 jolle? Gjelder viksund 340. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 10.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2024 Vi hadde en 280 minirib på båt med tilsvarende bredde. Plassmessig gikk det helt fint. Bra å holde vekten nede, vet helt bakerst i båten merkes godt om du skal opp i plan Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
BåtGeir Svart 10.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2024 Vi har en Nordwest 390. 367 cm bred med Grand 300 Silverline med 10 hk Mercury EFI. Vekt på jolla er vel ca 120-130 kg. Vekt er ingen problem her. Men med motor på jolla som står i oppeposisjon så tror jeg dette er maks lengde på jolla. Hadde jeg prøvd tilsvarende jolle bare i 11 fot så tror jeg den hadde blitt et hakk for lang. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 10.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2024 Takk for gode tilbakemeldinger. 280 er jo nærme 270, og er litt redd for at jolla må av uansett hva vi gjør, eller at en må knote med og brette den på plass på høykant fordi det blir for trangt. Med nw390 er det jo litt ekstra i bredden. Fornuften sier egentlig 270, det gjør sikkert livet litt lettere. Vekt er greit, jeg kommer til og sette på en bitteliten totakter til ungene blir litt eldre. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 10.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2024 Her er et bilde med 280 på plattforma. Båten er ca 3,35 bred. Jolla står på en Qickrest Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
JRK Svart 14.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 Jeg har en Grand 300, og den er montert offset for å gi plass til grill eller landgang på styrbord side. på babord side stikker den ut 30-40 cm, men aldri vært noe problem. Ve langside legger jeg bare ut en litt større Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.