seilfred Startet 10.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2024 Hei, som tittel sier.. starter lett, har kjølestråle, hadde masse hvit røyk ved første oppstart i år (ellers ikke), og gir seg (som ifjor) ved pådrag. klarer å holde den igang med choken på lavere turtall. hva bør jeg se etter først? Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke skriften jeg finner på den ihh til modell men her er bilder: Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
index Svart 10.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2024 Tett hoveddyse. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
seilfred Svart 10.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2024 Det var et meget kontant svar, takk for det. ordner jeg dette selv? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
index Svart 11.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2024 seilfred skrev for 15 timer siden: Det var et meget kontant svar, takk for det. ordner jeg dette selv? Hvis du er vant til å skru forgasser så går det greit ja. Ta av forgasseren, av med flottørhuset og blås utav dysa. Gjerne med trykkluft. Det ligger som regel litt dritt i flottørhuset også. Kan med fordel rengjøres en gang eller to i året. Men ikke rør justeringsskruene, om den har gått fint før så kommer ikke blandeskruen plutselig ut av stilling. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart 11.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2024 over hoveddysa #3 så sitter "main nozzle" #4 , ofte kalt emulsjonsrør. denne har flere små hull som har lett for å gro igjen , så prøv å få ut den også for sjekk og rens Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
seilfred Svart 11.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2024 Da var det gjort, og motor kjører som den skal. Takk for assist!! der var noe dritt inni der ja, så helt garantert det som var feilen. Forøvrig ikke vanskelig dette.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.