Jump to content

Hvordan feste fjær til snorstarter på Tas Tanaka TOB-12B påhengsmotor

Oceanfree

Recommended Posts

Hei,

Skulle sjekke tilstanden på startsnor på en gammel påhengsmotor av typen Tas Tanaka TOB-12B og kom til skade for å skru opp bolten som holdt på plass fjæra til snorstarteren. 

Har uten hell forsøkt å surre sammen fjæra og tre den på plass. Har søkt litt på nett, men finner ikke brukermanual til motoren, tror den er fra 70 tallet. 

Det som gjør operasjonen vanskelig er at fjæra ikke ligger i et spor, og den ønsker å sprette opp og ut når den blir strammet til. Det er også veldig trangt i dekselet den skal ned i, så jeg får ikke plass til å styre fjæra inn i «låsehullet» i dekselet etter at jeg har «spent opp» fjæra. Tenker å prøve med strips i morgen, men usikker på om jeg få startsnorhjulet på plass dersom det er stripset rundt.

Har bilder tilgjengelig, men ikke helt dreven på hvordan jeg får lastet opp disse enda. Håper å få dette på plass snart.

Setter stor pris på hjelp og tips hvis noen har erfaring med dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...