seilfred Startet 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2024 Som der står i tittel.. jeg finner ikke noe om det i den litteraturen jeg har, men det ser jo greit ut på kartet. Noen som kjenner bunnforhold osv?? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Gunga Din Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Jeg har bare vart i havnen på Sejerø men på Navily er det en som registrert ankringsplass på østsiden https://www.navily.com/carte/mouillage/44634 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Det burde gå fint Min erfaring er at en kan ankre over alt bare en har litt vann under kjølen. ta hensyn til de i halvplan Et kart fra 21 Fra Danske havnelods Ankerplads med god holdebund W for havnen. Ressourcer Affaldstønder. Dieseltank på havnen. Benzin 1 km. Slæbested. Reparationsmuligheder i mindre omfang. Adgang til telefax. Campingplads og posthus 1,5 km. Havnekontor Telefon 59 59 03 79 / 21 20 31 56 https://www.danskehavnelods.dk/#HID=df191966-018d-42c2-8719-5126a24ab7b6 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
seilfred Svart 12.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Alright, da blir det nok å prøve seg her imorra. Takker for hjelpen Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Roger jo Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 seilfred skrev 12 minutter siden: Alright, da blir det nok å prøve seg her imorra. Ja, ifølge Windy snur vinden imorra. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
seilfred Svart 12.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Ja, det var det jeg tenkte. Kan bli et fint stopp på vei mot anholt. men de pilene i diagrammet skjønte jeg ikke så mye av?? Jeg håper vi er enige om at det er meldt sørvest lørdag kveld? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Roger jo Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 seilfred skrev 52 minutter siden: men de pilene i diagrammet skjønte jeg ikke så mye av?? Må neste åpne Windy for å få rett inntrykk ser at alle er stort sett enige her er noen brukbare linker https://www.frihavne.com/?page_id=152 her DIM Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Se inn på stranden. Mye stein der, så er det mye stein der du dropper ankeret. Ellers så er det sand/grus. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Jeg ankret opp der og dro i land med jolle med kone og mor for mange år siden. Mener å huske at vi lå fint da, og kom oss greit i land, men det var ikke mye vind. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 12.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Supert, takker! Det er et naturlig stopp på den kysten, og som regel står jo sydvesten på, så skjønner ikke at det ikke omtales i guidene… Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Hulda Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Disse guidene har noen høl her og der. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 https://www.norskhavneguide.no/no/havn/nordby Her er 5 som har ankret før deg flott hvis du oppdaterer gauiden Sto litt Havneguiden Et alternativ er at ankre op, enten på vestsiden af havnen uden for stranden, eller endnu bedre på nordsiden af øen uden for det markante næs, som kaldes Skagelse Hug (det lille billede). Her ligger du oven i købet i læ for vestenvinden, og du har ikke langt til fods ud til Sejerø Fyr (Fl 2 15s), som ligger flot på Gnipen helt nordvest på øen Skagelse Hug ( en bra fiskeplass https://fishingindenmark.info/fiskepladser/skagelse-hug Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
seilfred Svart 12.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Ok! Perfekt. Da har jeg et godt utgangspunkt. Skal se om jeg ikke kan opprette profil og bidra. Jeg melder uansett tilbake her Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Hulda Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Ankrer du vest for havnen, så er det kampestein. Var der i mai. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 16.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2024 Oppdatering på denne: vi dro til østsiden av sejerø på lørdag kveld, og hadde fine vindforhold for ankring. Vannet så fra avstand helt flatt ut, men da vi nærmet oss land kom det overraskende mye svell i sjøen. Vi konstaterte fort at det ikke var et blivende sted for natten, da svellbølgene nesten dyttet oss mer mot land enn vinden trakk oss fra. Stedet er vakkert, og bunnforholdene sikkert fine, men man må ha kontroll på svellet, som i sin tur sikkert skapes av tidevannet og havstrømmen. vi endte med å dra til havnen… kanskje en annen gang! Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.