Milzit Startet 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2024 Er det kun dockspot på Lilla Bommen i Gøteborg? Virket slik basert på teksten i havneguiden. Ingen andre alternativer i sentrum, evt må man ut til Långedrag? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Kun Dockspot ja, men ikke bare forhåndsbestilling. De har også «Payandstay» slik at du kan dra dit, velge en ledig plass og betale for den. Men også det skjer vis Dockspot. Slik var det i alle fall for to år siden, sist jeg var der. Du har også noe som heter Gøteborg. City Marina på motsatt side av elva, men aner ikke hvordan det er der. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Det er etter hvert flere steder der betalingen er via Dockspot, med både forhåndsbestilling og Payandstay. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Milzit Svart 12.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Ok takk for info. Fant ingen ledige plasser for å booke på Dockspot, men da prøver jeg på søndag likevel Sitér dette innlegget Link to post
Sara1 Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Kailangs nedstrøms for Lilla Bommen, langsmed elven og utenfor operaen, er det ( iallefall ifjor) frittfram og gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Milzit Svart 13.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 59 minutes ago, Sara1 said: Kailangs nedstrøms for Lilla Bommen, langsmed elven og utenfor operaen, er det ( iallefall ifjor) frittfram og gratis. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Milzit Svart 14.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 Ringte havnevakten på Lilla Bommen og ordnet en plass til oss😀 Det var også ledige plasser ved brygga ved operaen som nevn over her. Blir her i 2 dager, så får vi se etter det. Har lyst til å dra til Læsø (aldri vært der), mulig vi drar litt sydover fra Gøteborg først. Har vært mange dager med mye seiling nå, fint med noen kortere dager. Etter det tenkte vi over til Danmark Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 15.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 Vet ikke denne havnen spesielt, men har vært to uker i Sverige nå og har noen tanker generelt. Flere ganger har vi sett på Dockspot at det kun er noen få ledige plasser, og har fortet oss med å reservere (FOMO). Når vi har kommet frem så ser vi at det er noen få ledige på de reserverbare plassene, men at det er masse ledig på de som ikke kan reserveres. Altså god plass i praksis. Tok noen havner før vi helt forstod dette… Forøvrig synes jeg det er dyrt når det passerer 700kr pr natt (inkl strøm) for en 12 metee båt. Når tar de seg betalt for både lengde og bredde. Angående havneguiden så synes jeg de burde skrevet mer om steder man kan ligge på svai. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Bergen Svart 15.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 Akvanauten skrev for 2 timer siden: Angående havneguiden så synes jeg de burde skrevet mer om steder man kan ligge på svai. Nå er vel Havneguiden (norskhavneguide) en videreutvikling av Facebooksiden På Svai, og er et resultat av hva brukere selv har lagt inn både for havner, uthavner og svaiplasser, uten at det sitter noen redaksjon (men det er gjort mye godt IT arbeid i å utvikle presentasjon og innhold) i bakgrunnen og velger ut hva som skal inn på nettested. Så om du ønsker flere plasser inn der så må du selv bidra med plasser du vet om, men som ikke allerede er omtalt. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 15.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 @Bergen nå tenkte jeg på den papirbaserte havneguiden, og ikke den digitale du sikter til. Den digitale du sikter til er helt fantastisk og det var ikke den jeg kritiserte. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.