knudar Startet 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2024 Hei. Noen eksperter som kan litt om skader her? Har fått slått ut ett lite skår i gelcoat rett ovenfor vannlinja. Mistenker at jeg har truffet noe i vannet. (Mange riper rett ved) skaden er ca 1.5x1.5cm og 2-3mm dyp. Er det bare rense, slipe og bruke gelcoatsparkel? Sitér dette innlegget Link to post
knudar Svart 16.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni Forslag? Linker? Skal opp på slipp til uka :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.Juni Link til dette innlegget Svart 16.Juni knudar skrev On 13.7.2024 at 0.13: Er det bare rense, slipe og bruke gelcoatsparkel? Ved såpass liten skade ville jeg bare ha slipt rent, gjerne med Dremel-type fres med kulehode, og brukt gelcoatsparkel ja. Har gjort lignende på flere lignende skader hos meg, har holdt fint i flere år. Sitér dette innlegget Link to post
knudar Svart 16.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni Ok. Da skal jeg prøve det. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.Juni Link til dette innlegget Svart 16.Juni Har du Biltema i nærheten har de en helt grei gelcoatsparkel for mindre reparasjoner😊 Hvis du ikke har gjort slikt før, lurt å dra sparkelspaden alle retninger slik at du får festet sparkelen skikkelig til alle "veggene" i hakket. Ser enkelte sparkler kun ein vei og får oppsprekking i bakkant i ettertid. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 16.Juni Link til dette innlegget Svart 16.Juni I Stavanger kan du få blandet egen topcoat sparkel i båtens farge. Gjerne du har det i ditt området? Det hadde jeg benyttet meg av. Slik gjorde jeg ved slike skader. Slipte litt med dremel for å lage det dypt nok til at sparkelen får feste. Vask med aceton. Ikke rødsprit Legg en blå maskeringtape rundt der du skal sparkle, så du får bygget opp jevn med høyde på tapen. Sparkle flere lag men dra av til null på tapen. Vent 1 døgn. Puss ned sparkelen med 400 papir, så 800, 1200 så 2000. Rubb opp og borte vekk er skaden, Kan ikke sees. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.