5nacks Svart 14.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 32 minutes ago, dennrick said: Jeg lagde en tråd om dette Takk! Mange gode tips. Skal oppdatere tråden når jeg får tak i noe remedier. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 24.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2024 Hjemme fra ferie. KMI er kjøpt inn, sammen med et alternativ som jeg skal bruke på gummibåten. Står på KMI-flaska at man kan vaske hendene med stoffet, så kjenner jeg er litt skeptisk allerede ? Skal testes ila uken, spent på resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
BjarteM Svart 24.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2024 subwoofer skrev On 13.7.2024 at 22.15: Jeg er sikkert litt rar, men fendere er da ikke prydgjenstander? Klarer liksom ikke helt å skjønne krisa her, men det er sikkert mest meg… Krisen, for meg i alle fall, er ikke at fenderne er stygge men at de griser til båten dersom de har fått noe på seg. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 24.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2024 Den er jeg med på, men nå er vel TS sine fendere skuret og skrubbet til den store gullmedaljen allerede? Misfarging av fenderplasten betyr ikke at fargen smitter, siden listen med remedier som ikke fjerner misfargingen er blitt så lang kan vel tyde på at fargen ikke har veldig lyst til å komme ut av plasten. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 29.Januar Link til dette innlegget Svart 29.Januar 5nacks skrev On 24.7.2024 at 13.42: Hjemme fra ferie. KMI er kjøpt inn, sammen med et alternativ som jeg skal bruke på gummibåten. Står på KMI-flaska at man kan vaske hendene med stoffet, så kjenner jeg er litt skeptisk allerede ? Skal testes ila uken, spent på resultatet. Hvordan gikk testen? Fant du fram til noe som virker? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hulda Svart 29.Januar Link til dette innlegget Svart 29.Januar Mitt råd: Med arbeisdpris 5 kr/time, kjøp nye fendere hos Biltema. Gi de gamle fenderene til Værdig Trængende, eller lever dem som plastavfall. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 29.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar 11 minutes ago, Bellil said: Hvordan gikk testen? Fant du fram til noe som virker? Både KMI og Gommonet fungerer bra, men ingen av de fjernet det gule belegget (inngnidd mose) noe særlig. Legger ved et bilde av en fender som jeg anser som "ordinær skitten". Har ikke noe bilde av fenderen som ble gul, dessverre. Til venstre på fenderen har jeg brukt KMI, høyresiden er uvasket. Jeg kjøper ikke KMI igjen, og det er pga prisen. Gommonet gjør en like bra jobb på både fendere og jolle. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 29.Januar Link til dette innlegget Svart 29.Januar Jeg anbefaler slike flekkfjerningssvamper som liksom smuldrer litt-og-litt bort etterhvert som man skrubber på f.eks en gummi-fender. Her er orginalene fra 3M, ganske sikkert til en viss pris: Men så finnes det andre "No-name" alternativer som kan bestilles via våre online-venner i østen. Siden disse svampene veier nesten ingenting , så er frakten nesten gratis eller veldig billig , og jeg husker jeg betalte under tilsvarende 100,- NOK alt inkludert for 100 stk. De kom i en diger plastsekk/konvolutt som veide omtrent en kilo. Delte dem opp og brukte halvparten hjemme , og har fremdeles et par dusin liggende i båten . . . Illustrasjonsfoto , sikkert flere som tilbyr disse f.eks fra kina . . . Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
index Svart 30.Januar Link til dette innlegget Svart 30.Januar Jeg har egentlig sluttet å vaske fendere, greit at de står i stil med en gammel velbrukt båt. Men vi samler på fendere som vi finner i strandkanten når vi plukker søppel, og nå har vi vel et par hundre i alle mulige størrelser liggende. Så da er det lett å skifte ut om en skulle bli helt ubrukelig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Duppe Svart 31.Januar Link til dette innlegget Svart 31.Januar På tide å prøve aceton da? Nyttig info om det virker. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 31.Januar Link til dette innlegget Svart 31.Januar Duppe skrev 28 minutter siden: På tide å prøve aceton da? Nyttig info om det virker. Garantert at det virker. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 31.Januar Link til dette innlegget Svart 31.Januar Jeg kjører mørkeblå fendere og fortøyningstau! Vises lite på dem! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Worry II Svart 31.Januar Link til dette innlegget Svart 31.Januar -morten- skrev for 3 timer siden: Jeg kjører mørkeblå fendere og fortøyningstau! Vises lite på dem! Jeg avanserte i fjor. Ville ikke ødelegge silhuetten på båten når fendre ligger på dollbord underveis, så hvit foran og 2 sorte bak foran vinduet, måtte bli sånn Stjeler neglelakkfjærner fra madammen om de må renses (aceton).. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.