Jump to content

Transport av seilbåt på egen kjøl fra Bergen til Oslo

Horst

Recommended Posts

Du vurderer å kjøpe båt. Legg til 50’ i hjemtransport. Ser du har en Hanse 37 i signaturen, så den nye er vel ikke mindre. Tror det er mindre interesse for å flytte båt i perioden okt-april. Så kjøper du for sent på året vurdér å ha den der til våren. Facebooksiden Mannskapsbørsen er stedet å annonsere når du vet hva og når. 

Takk for gode svar og jeg beklager litt mangelfull informasjon i førsteinnlegget mitt.

Hanse 370e jeg hadde ble solgt i 2021 og nå har vi lyst på seilbåt igjen. Vi ser primært etter størrelse på ca 34 fot.

Av og til dukker det opp veldig aktuelle båter på Vestlandet som jeg har avfeid pga. lang transport hjem, så jeg var interessert i å høre hva det vil koste å få noen til å seile den hjem til Oslo eller bare deler av veien. Jeg betaler og kan godt bli med på deler av seilasen selv også.

Det absolutt beste du kan gjøre er å ta turen selv. Har fraktet båt på det strekke noen ganger. Helt kurant tur. Beregn dere god tid og bare nyt turen. Trenger dere å stykke opp turen er det godt med plasser å legge båten igjen for en stund. Det er bøttevis med ruteforslag på strekningen!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Horst skrev for 4 timer siden:

jeg var interessert i å høre hva det vil koste å få noen til å seile den hjem til Oslo eller bare deler av veien.

Det kan være så forskjellig. Er det tid eller kompetanse som gjør at du trenger hjelp? To proffe deliveryfolk regn 5000 kr/dagen + reise, om du er kyndig selv og har tid , men vil være en til kan du få med en gratis ((som blir sjøsyk) , eller en kompetent for 2000 kr/ dagen + kost, losji og billetter. I juli med god tid så kan det gå veldig greit, i november må du vente på vær i større grad.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...