Jump to content

Hvorfor går det spenning ut uansett på min Carlingswitch?

Maika

Recommended Posts

Jeg har to carlingswitcher som jeg trodde var På-Av-På, men kobler jeg strøm til pol 2, så måler jeg spenning på pol 3 både når bryteren er i opp- og i midt-posisjon, samt på pol 1 når den er i ned-posisjon. Det skal vel ikke være spenning på pol 3 når bryteren er i midtposisjon, eller er ikke dette vanlig på-av-på-brytere? 

(Det er ingen nummer på bryterne for å identifisere dem. Jeg har også prøvd å koble spenning til de andre polene for å se om disse ikke bruker det vanlige koblingsskjemaet, men det løste ingenting.)

Ja, det er det skjemaet jeg har forholdt meg til, men begge gir altså strøm på pol 3 med bryteren i pos 2.

Sånn jeg forstår skjemaet, så indikerer parantes rundt På at den er fjerbelastet.

Disse bryterne er ikke fjærbelastet i hverken pos 1 eller 3, men jeg kan ikke finne et eget koblingsskjema for slike. Uansett er jo koblingsskjemaet likt for de to på-av-på i det skjemaet, så jeg tviler sterkt på at det skulle være noe anderledes for mine brytere. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...