Optimist1 Startet 16.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2024 Er på jakt etter vippedavit til en liten RIB. Noen som har prøvd denne fra Broberg marine? https://seatronic.no/broberg-marine-boatlift-for-badeplattform-syrefast-max-100kg-nms2450020?utm_source=google-ads&campaignname&utm_agid&utm_term&creative&device=m&placement&matchtype&keyword&productid=NMS2450020&adtype=pla&merchantid=121649197&gad_source=1&gbraid=0AAAAADA2pnOr36bQzgwIr33Pf15go4ifQ&gclid=CjwKCAjwtNi0BhA1EiwAWZaANEwiHFwFf_3WYZEfi26glGsD3_w9N1A6x3KSKlkUoS7FPL5tarvI_BoC2jEQAvD_BwE Den er vesentlig billigere en alle andre alternativer jeg kan finne. Har relativt stor og lav plattform. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Jeg har tilsvarende fra smart davit . Denne typen trekker du riktignok båten opp på siden, og ikke vipper opp fra langsiden. Vil tro denne metoden med å dra inn båten i langsiden er noe enklere å håndtere da. Men har du tenkt deg utpå i noe mer enn flatt hav? Så er min erfaring dårlig med denne typen daviter. Båten hopper og slår i bølgene uansett hvor mye du stropper og binder. Ikke bind det for godt heller. Da blir belastningen høy når oppdriften av gummibåten løfter daviten. Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 17.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Kapteinskutelaus skrev for 2 timer siden: Jeg har tilsvarende fra smart davit . Denne typen trekker du riktignok båten opp på siden, og ikke vipper opp fra langsiden. Vil tro denne metoden med å dra inn båten i langsiden er noe enklere å håndtere da. Men har du tenkt deg utpå i noe mer enn flatt hav? Så er min erfaring dårlig med denne typen daviter. Båten hopper og slår i bølgene uansett hvor mye du stropper og binder. Ikke bind det for godt heller. Da blir belastningen høy når oppdriften av gummibåten løfter daviten. Godt innspill:) Hva slags båt har du montert det på? Nå pleier jeg ikke ferdes så mye i ruske vær, gå sjelden i sjø som er så stor at jeg ikke kan ligge i plan. Har en liten gummibåt som ligger på plattformen i dag som bare er bunnet fast med et par stropper. Den har i allefall aldri flyttet på seg, men jeg slakker alltid sakte av for ikke at ikke hekkbølgen skal skylle inn over plattformen. Sånn sett er det ikke en fordel med lav plattform. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Det er montert på en litt lav badeplattform ca 10cm over vannet. Tja vanskelig å si hva som er ruskevær, men allerede ved 30-40 cm med bølger i baugen kan det begynne å hoppe litt baki der. Hvis du ikke har vært plaget med det før sånn som du har hatt det, vil det nok gå bra. Men generelt er det noe å ha i bakhodet når man vurderer slike daviter. Lykke til med prosjektet 👍 Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Hei, hadde i mange år en Suzumar MX 310 bak på min Nimbus 3000 med vippadaviter fra https://dinghyramp.com/product/dinghyramp-hd-roll-on-boat-lift/ Ikke noe problem, jolla satt godt fast. Hadde tatt den på slep i høy sjø da jolla var bredere enn hekken på båten min Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 24.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2024 ster skrev On 20.7.2024 at 9.28: Hei, hadde i mange år en Suzumar MX 310 bak på min Nimbus 3000 med vippadaviter fra https://dinghyramp.com/product/dinghyramp-hd-roll-on-boat-lift/ Ikke noe problem, jolla satt godt fast. Hadde tatt den på slep i høy sjø da jolla var bredere enn hekken på båten min Hvor kjøpte du den? Bestilt fra USA? Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 25.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2024 Bestilte fra USA, flere år siden. Bruker ofte Jetcarrier når jeg handler i USA, både jobb og privat. Mitt sett skal i grunn selges, har byttet båt og solgt rib’en for 3-4 år siden. Send PM hvis det er interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 26.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2024 ster skrev On 25.7.2024 at 7.30: Bestilte fra USA, flere år siden. Bruker ofte Jetcarrier når jeg handler i USA, både jobb og privat. Mitt sett skal i grunn selges, har byttet båt og solgt rib’en for 3-4 år siden. Send PM hvis det er interessant. PM sendt:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.