Jump to content

Kan inspeksjonskamera være ein ide for sjekk av dieseltank

EB

Recommended Posts

Inspeksjonskamera - har brukt flere billige Ali/ebay USB kameraer både til bensin og diesel med veldig blandet resultat. 

Har brukt 1 Mnok kameraer til skip og subsea, også med blandet resultat. 
Min opplevelse er at lyset har nesten alt å si. Pustfritt stål med blank overflate er det verste jeg vet. Plastikk eller glassfiber er mye lettere å få et riktig inntrykk av.
Tar du av mannlokket så kommer du også til med forskjellige lyskilder. Krypton, halogen, LED i forskjellige utgaver - prøv litt forskjellig, min erfaring er at om en finner "riktig" lys så ordner alt seg....:saint:

Jeg brukte et sånt tilkoblet laptopen min, funka "greit" men du ser jo ikke mer enn noen centimeter selv med lyset på, men det var nå nok til at jeg fikk sjekket status i bunnen av tanken.
https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/inspeksjonsverktoy/inspeksjonskamera-usb-2000034725

Vet ikke hvor mye det er tenkt å tåle av trykk, men gikk nå greit i 40-50cm diesel...

mvh, Arne
www.tiarora.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...