Jump to content

Garmin Echomap ultra 102sv med RAYMARINE P70, acu-100


Christoball

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Raymarine P70 autopilot med Acu 100 kontroller som er koblet sammen med seatalk ng nettverk. Etter at Jeg installerte en garmin plotter  har Jeg montert en backbone overgang fra seatalk til nmea. 

etter dette virker ikke autopiloten lengre. Får beskjed på p70 no device funnet. P70 og acu-100 synes på plotteren.

er det noen innstilling på plotter som må gjøres, etter noe endringer på autopilot en? 
 

Link to post
Share on other sites

ACU-100 lyser grønt. Men Acu-100 blinker rødt da Garmin blir startet. Får derfor ikke opp noe valg på å endre GPS data på P70.

 

har tatt strømmen også så alt ble strømløst, hjalp ikke.

 

 

Link to post
Share on other sites

Det er tydeligvis et problem i nettverket ditt. 

 

Ser at SeaTalk ng joineren har en terminator i ene enden, i andre enden skal det være en backbone kabel til SeaTalk ng T-kobling, deretter en SeaTalk ng til NMEA 2000 adapter kabel til NMEA 2000 T-koblingen, i enden er det en ny terminator. Kan du sjekke at det er koblet slik? 

 

Link to post
Share on other sites

Jepp, det er slik det er satt opp.

skal kabel fra hvit eller blå seatalkNG til NMEA 2000. Altså fra enden eller oppå? Overgang går her fra enden(blå) Seatronic til enden på nmea2000. Er det rett?IMG_5300.jpeg.d6d2728969299053e38944fdb70e9457.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...