einaren Startet 19.Juli Del på Facebook Startet 19.Juli Kjøpte nylig en Scand Tropic med VP D4 og DPH drev. Fikk ikke inspisert båten under og det ble en litt enkel prøvetur pga lyn og torden da jeg var og så på den. Opplevde dermed etter overtakelse at båten går fra side til side ved lav fart, ser også ut som at drevet svinger av eg selv. Fikk båten opp når den skulle transporteres og sjekker da drev, kan bevege dette til begge sider ganske lett. Det er sylindre som har bevegelsen ikke noe slark. Kan dette være luft problem? Jeg så ikke noe tegn til lekkasje rundt sylindre. Videre når jeg fikk båten hjem sjekket jeg rattpumpa, denne var helt tom. Fylt opp den og lufta ut all luft. Styring ble da betydelig bedre, men fortsatt beveger den seg ganske mye ved lav fart. Er vanskelig å se drev i fart pga badeplattform. Hva kan være problemer her? Fortsatt luft i systemet? (Veskenivåer i ratt har vært stabilt etter fylling) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli einaren skrev 11 minutter siden: Hva kan være problemer her? Fortsatt luft i systemet? (Veskenivåer i ratt har vært stabilt etter fylling) Min ærlige mening er at det er ikke så lett å få ut "all" luft... uten vacuum utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Sannsynligvis fortsatt noe luft ja, som @dieselfan nevner kan det være utfordrende å få luftet skikkelig uten vacuum. Ville prøvd litt "bryggekjøring" med ratting til endeposisjon begge veier gjentatte ganger med motor igang. Følg med på nivå i rattpumpa og ha en fille eller noe å tørke med rundt påfyllingshullet da den kan spytte litt. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Olepo skrev for 1 time siden: Følg med på nivå i rattpumpa og ha en fille eller noe å tørke med rundt påfyllingshullet da den kan spytte litt. Skulle ønske du hadde gitt meg det rådet før jeg fylte min første rattpumpe grisa ned en den gang veldig fin båt... og så ikke klart på en uke... Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli dieselfan skrev for 2 timer siden: Skulle ønske du hadde gitt meg det rådet før jeg fylte min første rattpumpe grisa ned en den gang veldig fin båt... og så ikke klart på en uke... Beklager, måtte erfare det selv først.. Sitér dette innlegget Link to post
einaren Svart 19.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli Takker for svar.. 😀 har prøvd å rattet frem og tilbake med motor i gang, fikk da ingen luft i retur men litt veske opp i en blank fylleslange jeg hadde skrudd i. Resultatet er uendret. Får vel bare leve med det til høsten og ta en skikkelig jobb på det da. 😉😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.