Jump to content

Bevegelse i DPH drev

einaren

Recommended Posts

Kjøpte nylig en Scand Tropic med VP D4 og DPH drev. Fikk ikke inspisert båten under og det ble en litt enkel prøvetur pga lyn og torden da jeg var og så på den. 

Opplevde dermed etter overtakelse at båten går fra side til side ved lav fart, ser også ut som at drevet svinger av eg selv. Fikk båten opp når den skulle transporteres og sjekker da drev, kan bevege dette til begge sider ganske lett. Det er sylindre som har bevegelsen ikke noe slark. Kan dette være luft problem? Jeg så ikke noe tegn til lekkasje rundt sylindre.

Videre når jeg fikk båten hjem sjekket jeg rattpumpa, denne var helt tom. Fylt opp den og lufta ut all luft. Styring ble da betydelig bedre, men fortsatt beveger den seg ganske mye ved lav fart. Er vanskelig å se drev i fart pga badeplattform. 

Hva kan være problemer her? Fortsatt luft i systemet? 

(Veskenivåer i ratt har vært stabilt etter fylling)

Sannsynligvis fortsatt noe luft ja, som @dieselfan nevner kan det være utfordrende å få luftet skikkelig uten vacuum.

Ville prøvd litt "bryggekjøring" med ratting til endeposisjon begge veier gjentatte ganger med motor igang.

Følg med på nivå i rattpumpa og ha en fille eller noe å tørke med rundt påfyllingshullet da den kan spytte litt:smiley:.

Olepo skrev for 1 time siden:

Følg med på nivå i rattpumpa og ha en fille eller noe å tørke med rundt påfyllingshullet da den kan spytte litt:smiley:.

Skulle ønske du hadde gitt meg det rådet før jeg fylte min første rattpumpe :sweat:  grisa ned en den gang veldig fin båt... og så ikke klart på en uke...

Takker for svar.. 😀

har prøvd å rattet frem og tilbake med motor i gang, fikk da ingen luft i retur men litt veske opp i en blank fylleslange jeg hadde skrudd i.

Resultatet er uendret.

Får vel bare leve med det til høsten og ta en skikkelig jobb på det da. 😉😊

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...