Maghatt Startet 19.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2024 Roret på båten gikk i propellen når jeg backet med båten. Propellen ble defekt og jeg byttet til ny propell. Jeg satt også på en sink anode mellom propell og Aksel. Nå er det en veldig rart lyd når jeg kjører. Har noen noe formening om hva dette kan være ? Båten har strak Aksel Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2024 For lite klaring mellom anode og stevnlager? Motor og aksling går lett en cm fremover under gange... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Knude Svart 19.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2024 Nye propeller har en tendens til å "synge" litt. Båtbyggertriks: dra ei fil over kanten av bladene i 45 grader på fremsiden. Bare bittelitt .... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Ingar Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 https://baatplassen.no/i/topic/24922-propellaksel-synger-ved-sakte-fart/#comment-292223 Sitér dette innlegget Link to post
Maghatt Svart 24.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2024 Usikker hvor mye det skal files. Og skal det files 45 grader Fra siden med mutter til propell og mot akter på båt? Eller omvendt?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.