FLYFAN3 Startet 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2024 Hei jeg har en cyber 370r, Og har ikke mye peiling på båt. Jeg lurte på om noen vet hvordan jeg kan få den til å gå sjappere uten å kunne trimme mottoren Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Hei Litt mer informasjon og gjerne bilder av motor, undervannshus, propell o.l Er du sikker på at motoren går helt slik den skal? Sitér dette innlegget Link to post
FLYFAN3 Svart 20.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Det er en gammel Suzuki fra 1994-5 den høres helt fin ut men noen ganger kommer det litt sånn skurring fra motoren men lyden blir ikke tatt opp på video og er veldig sikker på at motoren bare er 9.9 og ikke 15. tilten er på det nest nederste hakket ikke sånn den er på bildet nå. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Er båten beregnet for lang motorstamme? (Som bildet viser at du har) Sitér dette innlegget Link to post
FLYFAN3 Svart 20.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 En cyber 370 skal ha kort stamme men min er (R/racing) versjon som har lengere akterspeil. Så kort stamme blir nok for kort. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Hvordan ligger kavitasjonsplaten iforhold til bunn kjøl? Skal helst flukte eller ligge bittelitt over. Hvordan ser propellen ut? Slitt/skader? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Den har høyere akterspeil for at du skal få mer riktig propell høyde med en god propell(racing), ikke siden man skal ha lang stamme. Dette er ikke som en standard båt der kavitasjonsplata skal ligge 2cm over bunnen, på disse burde kavitasjonsplata ligge 10-15cm over bunnen Ligger det mye drit som bensintank/basskasse/høytalere osv under dekk også ? Sitér dette innlegget Link to post
FLYFAN3 Svart 20.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Det er bare 10l bensintank i båten har ikke noe addisjon som speedometer eller turtallsmåler bare bensintank. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Den tanken burde du ha baki båten, samt du burde få en ny motor med kort stamme og en stålpropell som holder greper i vannet selv om den er høyt montert Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Er nok ikke så mye hastighet å hente ut av den motor men litt er det nok. Som Eika sier ny motor med kort stamme så kan man bygge videre og hente knop. Sitér dette innlegget Link to post
FLYFAN3 Svart 20.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Ok tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Hvis det er noe trøst så er det ikke noe mer moro å kjøre i 20 knop enn 18 så la det hele være som det er. Kjedelig råd men med dette utgangspunktet er det ikke verdt å jage knop Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 pipe skrev for 1 time siden: Hvis det er noe trøst så er det ikke noe mer moro å kjøre i 20 knop enn 18 Å joda, når kameraten har en båt som går 19 er hver bidige knop (over) verdt det😁 Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Hakkannen skrev for 9 timer siden: Å joda, når kameraten har en båt som går 19 er hver bidige knop (over) verdt det😁 Er så lenge siden jeg har vært kalv men når du sier det virket det veldig kjent...ja. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Jeg vet ikke hvor mye kroner jeg har brukt på den situasjonen over, de 2 knopa er like viktige selv om man kjører 100. Men hvis kameraten hans sin gjør 19, så har TS en oppgraderings mulighet som gjør at han kan knuse kameraten med 5-6-7knop, det burde være mulighet for og dobble farta med en sånn 9.9/20, hvis man prøver seg frem med litt forskjellige propeller og justering av tyngdepunkt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.