Oysteinjk Startet 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2024 Hei, jeg har en Tohatsu 9.9 på en båt og har lyst å dorge/trolle. Jeg bruker 2% i bensinen Jeg kan lite om båt, og merker motoren fusker etter en stund, burde jeg kjøpe enn mindre motor for å dorge med, og ha egen bensinblanding med mindre olje i? Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Du kan jo starte med å justere tomgangs blandingen. Den er nok for fet. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Oysteinjk skrev 1 time siden: Jeg kan lite om båt, og merker motoren fusker etter en stund, burde jeg kjøpe enn mindre motor for å dorge med, og ha egen bensinblanding med mindre olje i? Har du vurdert en 4-6hk 4T motor? Disse firetakterne tåler fint å gå en hel dag på tomgang. Finnes mange på bruktmarkedet på feks Finn. For rundt 5000kr så selges ok motorer. På en 4T så bruker man ren bensin, ingen oljeblanding. Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart 20.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 Er det ikke en 4 takter du har, og som ikke skal ha olje i bensinen? Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
ivar Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Et alternativ er jo å bytte til 4takter istedet for å ha 2 motorer. En 2t 9,9 er fortsatt salgbar hva slags båt er det? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.