Jump to content

Wesling 16 open med Yamaha 70hk BETO - ønsker informasjon og bilder


Wesling 16 open

Recommended Posts

Hei, har et wesling open prosjekt med 70 hk, men jeg lurer på noen ting. Hvorfor finner jeg nesten ingen videoer på nettet av wesling open som kjører ? Hvis dere har noen videoer / bilder gjerne send de 👍 lurer også på om noen vet om denne kommer til å gå bra med 70 hk? Jeg leter også etter hydraulisk heis og hydraulisk styring samt stål propell så si ifra hvis du har en eller har litt peiling på størrelser og sånn. All informasjon mottas med takk, Takk for svar på forhånd mvh Wilhelm👍👍😁

Link to post
Share on other sites

wesling 16 ht i god stand kan gå oppmot 35 knop m/ 60hk, med 70hk på en open som er lettere så må da noen knop til være innen rekkevidde.

Hadde 60 yamaha på min 490 før og kjørte med yamahas std 19 alu, lett justert av winrace.  Vet ikke fart.

Propell kommer an på hva du ønsker å bruke båten til, er det bare fart du er ute etter eller et mer allround oppsett?
19" er nok uansett et greit utgangspunkt, og motor 2 hull opp (funker også med alu)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ivar skrev for 7 timer siden:

wesling 16 ht i god stand kan gå oppmot 35 knop m/ 60hk, med 70hk på en open som er lettere så må da noen knop til være innen rekkevidde.

Hadde 60 yamaha på min 490 før og kjørte med yamahas std 19 alu, lett justert av winrace.  Vet ikke fart.

Propell kommer an på hva du ønsker å bruke båten til, er det bare fart du er ute etter eller et mer allround oppsett?
19" er nok uansett et greit utgangspunkt, og motor 2 hull opp (funker også med alu)

Tusen takk for svar er ikke helt sikker på hva jeg ønsker å bruke båten til enda har jo lyst på litt fart og spenning egentlig. Hvis du skulle gjettet hva tror du sånn ca 490en gikk i ?

Link to post
Share on other sites

tja, 33-34 kanskje på det meste.   Men med litt groe, flassete bunnstoff osv så mister man fort etpar knop så ofte var det mer 31-32 :lol:
 

60 hesteren min trivdes best med toppturtall på 5500, 70hk yter litt mer på topp, den ville jeg kjørt med propell som gir 55-5800 på topp.
 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...