Jump to content

2006 Johnson/Suzuki 9,9HK «trimme» fra 9,9 til 15HK?? :)


Lunatik

Recommended Posts

Hei, 

 

Vi kjøpte en god og pålitelig maskin (Johnson 2006, 9,9 HK)etter gode råd herfra og den er hent super, pålitelig og bensingjerrig. Vi har satt den på en Pioner Maxi 12 fot av eldre utgave men ser vi kunne gjerne hatt litt mer «futt» å gå på 😃. Ser merkeskiltet tillater opp til 11kW på båten…og det virker som… «turtalls messig» det er litt mer å gå på…finnes det en enkel måte p ta denn e opp til 15HK? C8E46542-6F32-4B83-A880-4FB81645E7A5.jpeg.8437a194dfce1fe93ce1d1be21855aac.jpegimage.png.becf9cb0e8dec9357e5b9b912a7e8b6b.png

Link to post
Share on other sites

Har også sendt forespørsel til forhandler, men er det enkelt som mekanisk sperre eller annet enkelt kunne jeg driste meg til å gjøre det selv. 
 

Klarer ikke helt søke meg frem til lik case fra tidligere topics/tråder…men mulig andre har bedre oversikt.  😀

Link to post
Share on other sites

Klarer ikke knekke forgasserkoden på din motor, beklager.

Men på søsteren til din Johnson, frk Suzuki, så er det 15hk forgasser på tre stk og en betydelig mindre forgasser på den ene 9.9 som jeg har. Alle fire er 2006 til 2010 og de skal være like som din motor. 

 

Klarer du å lese av et nummer på siden av forgasseren din ved anledning? Så kan jeg prøve å finne ut av det... :crazy:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
bmwmaxi skrev 1 time siden:

Du ser forskjellen ganske lett hvis du tar av plast røret. Det må også egentlig byttes, men bør vel holde og bore noen hull i det. Vanskelig og finne nye forgassere til de til en ok pris☹️

IMG_5007.jpeg

Oi dette var nyttig…takk for tips og info…skal sjekkes opp i….@bmwmaxi

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...