Jump to content

Eksisterer månedsvis båtforsikring?

Oberst Eriksen

Recommended Posts

Hei,

Jeg har nå vært igjennom x-antall forsikringskalkulatorer for å finne en båtforsikring til Den Gule Oberst Eriksen, som er på vannet en eller to måneder per år. Resten av året ligger den i naust. Jeg har større behov for å spare penger enn behov for å forsikre den mens den er på land. 

Har også forsøkt å søke i forumet men klarer ikke finne noe svar, er det noen av dere som vet om en forsikringstilbyder som tilbyr månedsvis forsikring? 

Oberst Eriksen skrev for 5 timer siden:

er det noen av dere som vet om en forsikringstilbyder som tilbyr månedsvis forsikring? 

Jeg bruker Gjensidige og der står det en oversikt over hvor mange prosent av årsregninga de ulike månedene står for, hvor de typiske båtmånedene er dyrest, av naturlige årsaker. Men jeg har forsikring hele året.

Om det er vanskelig å få forsikring bare de månedene folk bruker båten er det sikkert fordi et opplegg hvor folk skal starte og slutte forsikringene bare blir ekstra jobb og kostnad uten at det reduserer risikoen, så da er det greiere at alle har forsikring hele året enn at vi skal betale mer for å ha forsikring bare halve året.

Tror alle de "vanlige" forsikringsselskapene har prosentvis kostnad per måned. Alle forsikringer kan vel sies opp med rimelig varsel. Det er vel greit å være forsikret mot brann og slikt på vinterstid også?

Om båten er så liten og rimelig at du ikke trenger å ha den forsikret vinterstid er det vel snakk om forsvinnende lite penger. Om det er en stor og dyr båt ville det vel være smart å være forsikret også i opplag. Små båter som brukes til fiske trenger vel strengt tatt ikke forsikring om man bruker vett. Det er jo ikke ansvar som i veitrafikken. Så hendelige uhell medfører vel normalt ikke ansvar for skade på andres båt/brygge. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...