Jump to content

Mercuiser 7,6 MPI 2000 mod klarer ikke mer en 4000 rpm

Maxum 2800

Recommended Posts

Hei dere.

har en Maxum 30 ft. Med Mercruiser V8 MPi motor som ikke vil i plan.

motor yter ikke mer en 4000 rpm ved fult pådrag og ligger da og graver sjø.

har utført diagnose på motor og fått 3 feil.

cooling temperatur sensor mailfunktion 14 ( byttet)

Electronic spark timing mailfunktion 42

( byttet plugger/pluggledninger/gått over rotor.

Ecm calibration memori cecksum failure 51 ( ikke gjort noe med)

(Motor er pakket og nyrenovert av tidligere eier grunnet vann i systemet)

Noen som har noen tips på hva som kan være årsak?

Feil 2 og 3 høres ut som problemer med hjernen. Hvis ny diagnose fortsatt gir de samme tre problemene vil jeg si at alle tre peker på hjernen.

Plugger og ledninger er rent passive deler, den klager på systemet som beregner tenningstidspunkt, evt VR-sensoren som mest sannsynlig sitter mot svinghjulet. 

Den siste feilmeldingen sier at dataene i minnet på hjernen har en feil, dvs har endret seg uten at det har vært en villet oppdatering. Hvis hjernen også har vært under vann bør den gåes over. 

subwoofer skrev On 25.7.2024 at 3.04:

Feil 2 og 3 høres ut som problemer med hjernen. Hvis ny diagnose fortsatt gir de samme tre problemene vil jeg si at alle tre peker på hjernen.

Plugger og ledninger er rent passive deler, den klager på systemet som beregner tenningstidspunkt, evt VR-sensoren som mest sannsynlig sitter mot svinghjulet. 

Den siste feilmeldingen sier at dataene i minnet på hjernen har en feil, dvs har endret seg uten at det har vært en villet oppdatering. Hvis hjernen også har vært under vann bør den gåes over. 

Har ikke vært under vann, men ved bytte av denne, kan jeg bruke en med et annet nr. da de er like.? 

jeg har 16237009

kan kjøpe: 16236999

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...