Maxum 2800 Startet 24.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2024 Hei dere. har en Maxum 30 ft. Med Mercruiser V8 MPi motor som ikke vil i plan. motor yter ikke mer en 4000 rpm ved fult pådrag og ligger da og graver sjø. har utført diagnose på motor og fått 3 feil. cooling temperatur sensor mailfunktion 14 ( byttet) Electronic spark timing mailfunktion 42 ( byttet plugger/pluggledninger/gått over rotor. Ecm calibration memori cecksum failure 51 ( ikke gjort noe med) (Motor er pakket og nyrenovert av tidligere eier grunnet vann i systemet) Noen som har noen tips på hva som kan være årsak? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 25.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2024 Feil 2 og 3 høres ut som problemer med hjernen. Hvis ny diagnose fortsatt gir de samme tre problemene vil jeg si at alle tre peker på hjernen. Plugger og ledninger er rent passive deler, den klager på systemet som beregner tenningstidspunkt, evt VR-sensoren som mest sannsynlig sitter mot svinghjulet. Den siste feilmeldingen sier at dataene i minnet på hjernen har en feil, dvs har endret seg uten at det har vært en villet oppdatering. Hvis hjernen også har vært under vann bør den gåes over. Sitér dette innlegget Link to post
Maxum 2800 Svart 28.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Har ikke vært under vann🙂 vist det skulle være Ecm som har tatt kvelden, kan jeg bruke en ecm med annet nr. min har: 16236009 en som selges: 16236999 Sitér dette innlegget Link to post
Maxum 2800 Svart 28.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 subwoofer skrev On 25.7.2024 at 3.04: Feil 2 og 3 høres ut som problemer med hjernen. Hvis ny diagnose fortsatt gir de samme tre problemene vil jeg si at alle tre peker på hjernen. Plugger og ledninger er rent passive deler, den klager på systemet som beregner tenningstidspunkt, evt VR-sensoren som mest sannsynlig sitter mot svinghjulet. Den siste feilmeldingen sier at dataene i minnet på hjernen har en feil, dvs har endret seg uten at det har vært en villet oppdatering. Hvis hjernen også har vært under vann bør den gåes over. Har ikke vært under vann, men ved bytte av denne, kan jeg bruke en med et annet nr. da de er like.? jeg har 16237009 kan kjøpe: 16236999 Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Sjekk tilstand på drev og skrog før du gjør så mye mer. Hadde en Bayliner 2855 med samme motor for noen år siden. Den ville heller ikke i plan plutselig. Var mye rur på propeller. Fjernet dette og etter det funket den fint. Sitér dette innlegget Link to post
Maxum 2800 Svart 31.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Skrog og drev er strøkent🙂 står vel at motoren må ha ca 4500 for å plane, men den gir seg på 4000 rpm Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 1.August.2024 Link til dette innlegget Svart 1.August.2024 Start med og mål bensin trykket under drift. Se om det faller når det skjer, veldig vanlig at det oppstår irr i bensin pumpe/kjøler. Er vel et utakk for manometer der/ bilventil. Veldig vanlig og få opp mye rare feil når det skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.