Jump to content

Omregistrering i småbåtregisteret tar lang tid

Norworld

Recommended Posts

noen som vet horfor det tar så lang tid og omregistrere en båt som allerede er registrert og som tidligere eier har samtykket i osv, også en forferdelig dårig kunde behandling i småbåt registeret de svarer ikke på henvendeler sendt over kontoen i redningsselskapet. Noen som har erfaringer med dette virker mest på meg som de er interessert få inn omreg avgiften og så er det stille fra dem etter det?

Stormwatch skrev for 3 timer siden:

Registrering i det registeret er frivillig og har liten praktisk verdi.
Ønsker du å støtte RS så merk heller båten med Securmark.

Mulig det har liten verdi. Men har stor verdi å få forsikret båten sin. Å de fleste selskaper, krever at båten er registrert der, om det er noe mer enn en jolle. 

Ellers så svarte faktisk RS meg raskt å ryddig via RS innlogging når jeg skulle bestille nye reg merker til Baljen nå nylig

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

mulig de enkelte ganger svarer raskt men nå er det snart 8 dager siden jeg purret opp ved inlogging og pr dato ikke noe svar. og overhodet ingen oppdateringer på snart 3 uker. (har totalt to båter under registrering der.)

Norworld skrev 4 minutter siden:

mulig de enkelte ganger svarer raskt men nå er det snart 8 dager siden jeg purret opp ved inlogging og pr dato ikke noe svar. og overhodet ingen oppdateringer på snart 3 uker. (har totalt to båter under registrering der.)

Ferietid?

Okkaby skrev On 28.7.2024 at 15.29:

Mulig det har liten verdi. Men har stor verdi å få forsikret båten sin. Å de fleste selskaper, krever at båten er registrert der, om det er noe mer enn en jolle. 

Ellers så svarte faktisk RS meg raskt å ryddig via RS innlogging når jeg skulle bestille nye reg merker til Baljen nå nylig

Dersom nødvendig dokumentasjon på båten er tilgjengelig kan du registrere i Skipsregisteret (NOR). Det holder både for forsikring og bank (du kan ta opp lån med pant i båten). Småbåtregisteret forstår jeg ikke helt poenget med utover at kravet til dokumentasjon sikkert er litt lavere, og at det muligens er en nedre grense for hvor små båter man kan forsikre i NOR. 

PS om saksbehandlingen går noe raskere i NOR vet jeg ikke.

Hei. Om du legger ved kopi av kjøpekontrakt pluss bilder av serienummer på motor/er, så går dette ganske kjapt hos RS. Om ikke så må saken behandles manuelt. Det kan ta uker. I NIS/NOR er det normalt 3 mnd behandlingstid før man mottar skjøte. Det stemte ganske bra i mitt tilfelle.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...