Jump to content

Tips til kjøp av Vannscooter, ca 80k og under 50 knop

sk500

Recommended Posts

Big Horn skrev for 7 timer siden:

Husk nå på at selv om det er morro for deg og unger, er det en pest og plage for alle andre som må høre på levenet de som morer seg lager. Beklager å ikke holde meg til sak, men synes hensyn til andre i økende tempo svinner hen for sitt eget forgodtbefinnende.  

Hensyn bør taes med scoter kjøringer, men om den støyer meir en jollekjøring, bikkjer som gneldrer,aggregat kjøring , plinging fra seilbåt mast kan vel diskuteres

Jeg hadde GTX 300 i noen år. Kjøpt ny.  Ble ikke lei, men fant også ut at det ble få dager og brukstimer pr år. Gikk mye tid i utsett, opptak og skylling, rengjøring etter hver dag i bruk. Ble satt striglet tilbake i garasjen hver gang, klar for neste runde.

Brukte den mest til å cruise rolig rund på sightseeing. Var deilig med "low speed mode" som er en lav-hastighet cruise control opp til ca 6-7 knop hvor man slipper å sitte å holde gasseen (som var relativt følsom når 10-300 hk skal porsjoneres ut på 3 cm vandring på gasshåndtak).

Ville satset på noe større en Spark om den skal brukes til sightseeing/ cruising av voksne og ikke bare crossing med lette ungdommer ombord. 

Feks GTI 135/ 150 holder seg under 50 knop, er større enn Spark og relativt ukomplisert uten kompressor som er et eget kapittel med problemer med seadoo...

Og hvis Spark, defintivt 3 Up da den har mer oppdrift. Setter man 2 stk voksne som ikke er radmagre  på en 2 Up så går man fort rundt ved sakte fart/ stilleligge...

SeaDoo har de kuleste modellene med masse gadgets, men jeg er ikke imponert over kvalitet, fit og finish samt BRP forhandlerene sin evne til å forsøke å vri seg unna ethvert garantiansvar for åpenbare ting. Dette er videns kjent.

Hadde jeg skulle eid Scooter igjen hadde det blitt ett eller annet fra Yamaha uten tvil.

Mvh. SAP

• 2 uker senere...
Captain A skrev On 31.7.2024 at 8.56:

Hensyn bør taes med scoter kjøringer, men om den støyer meir en jollekjøring, bikkjer som gneldrer,aggregat kjøring , plinging fra seilbåt mast kan vel diskuteres

For ikke å snakke om alle ungene som hyler og skriker rundt på alle brygger og plen'r i nærheten av hyttene, når 3-4stk 5-10åringer setter igang så støyer de mer enn 99% av alle vannscooterene som er laget. Eller alle som kjører kogg, hører jo "tøff tøff tøff" i 1 time, så har ikke driten forflytta seg mer enn noen hundre meter 

• 2 uker senere...

Er det noen som vet faktisk forskjell i lengde på Seadoo Spark Trixx 2 og 3?

Datablad sier 279cm på 2 og 305cm på 3. 

Når jeg ser på bilder ser det ut som vannjet’n stikker langt ut på 2 og er akkurat innunder på 3. 

Litt lengre opp i tråden er det nevnt at 3 har mer oppdrift, men jeg trodde at forskjellen kun var noen deksler bak og lengere sete ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...