Poly-Esther Startet 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2024 Båt: 2001 Askeladden 515 Freestyle Motor: 2001 Mercury 90HK 4 takt Hei der ute! Jeg la ut en post tidligere der jeg spør om tips i forbindelse med at jeg må "ratte" som bare f.... når båten ikke er i plan. I 5 knop er det skikkelig slitsomt. Nå har jeg gått til anskaffelse av et sett med Smart Tabs, og er litt usikker på om jeg får montert disse. Jeg har ikke hatt båten på land foreløpig, så jeg har gjort noen ca. målinger på akterspeilet. Fra bunnen av akterspeilet er det ca. +/- 25 cm opp til fenderlista, og dette er på grensen til hva jeg ser er mulig for monteringen. I tillegg sitter det på babord side det en badetrapp/stige (som jeg lett ofrer), på styrbord side sitter det et håndtak(!), som ikke er så lett å fjerne, da det for meg, ser ut til at fabrikken har skrudd dette fra innsiden, og der er det umulig å komme til for å fjerne dette. Alternativet er å kutte vekk hele håndtaket med en multikutter eller annet egnet verktøy. Noen med erfaring i forbindelse med båttypen og Smart Tabs? Takker på forhånd! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 vet ikke hvor mye forskjell det er på 505 og 515? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.