Jump to content

Noen i forumet som har montert Smart Tabs på en 2001 Askeladden 515 Freestyle?

Poly-Esther

Recommended Posts

Båt: 2001 Askeladden 515 Freestyle
Motor: 2001 Mercury 90HK 4 takt

Hei der ute!
Jeg la ut en post tidligere der jeg spør om tips i forbindelse med at jeg må "ratte" som bare f.... når båten ikke er i plan. I 5 knop er det skikkelig slitsomt. Nå har jeg gått til anskaffelse av et sett med Smart Tabs, og er litt usikker på om jeg får montert disse. Jeg har ikke hatt båten på land foreløpig, så jeg har gjort noen ca. målinger på akterspeilet. Fra bunnen av akterspeilet er det ca. +/- 25 cm opp til fenderlista, og dette er på  grensen til hva jeg ser er mulig for monteringen.

I tillegg sitter det på babord side det en badetrapp/stige (som jeg lett ofrer), på styrbord side sitter det et håndtak(!), som ikke er så lett å fjerne, da det for meg, ser ut til at fabrikken har skrudd dette fra innsiden, og der er det umulig å komme til for å fjerne dette. Alternativet er å kutte vekk hele håndtaket med en multikutter eller annet egnet verktøy.

Noen med erfaring i forbindelse med båttypen og Smart Tabs?

Takker på forhånd!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...