Jump to content

Yamarin 79DC - vann gjennom luka i regnvær

jtfidje

Recommended Posts

Hei dere. Har en Yamarin 79DC og sliter litt med at det kommer vann inn gjennom luka foran når det regner. Ser det er limt på en slags pakning på babord side av luka, men den mangler på styrbord side så det er åpning rett inn ( se bilde ). Luka ligger heller ikke helt "flush" med vinduet på styrbord side, men er akkurat som den har "sklidd ned" ( se bilde ) - vet ikke om det er slik det skal være. Noen her som har noen tanker / erfaringer?

PXL_20240730_054635149.jpg

PXL_20240730_054643462.jpg

Jeg tror enkleste løsning er å dra til kalesjemakeren, og få han til å sy på en lapp på kalesje, så den går litt lengre ned, og med det dekker over den sprekka. Er det forøvrig under kjøring, eller når du ligger stille du plages med lekkasje?

Ellers så antar jeg at årsaken til at luka passer dårlig er at babord vindskjerm er trykt litt ned. Folk har jo en tendens å legge press på vindskjermen når man skal ombord. Antar det er en støtte under babord vindskjerm som er justerbar. Hvis mulig juster på denne så den presser babord vindskjerm opp/frem. Uten at dette bedrer problemet med lekkasjen. 

Aah det var lurt å få sydd på en lapp som kan dekke over. Det har kun vært et problem når båten ligger og det regner, ikke under kjøring.

Godt tips ang. justering av vindskjerm. Det er som du sier en støtte der. Jeg vet ikke hvordan man justerer den, men det burde jeg vel klare å finne ut av :)

Takk for hjelp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...