Jump to content

Kan det være kondensvann i drevet?

Kronidiot

Recommended Posts

En klump av 60kg aluminium og stål har en tendens til å ikke skifte temperatur så raskt.. når innvendige flater i tillegg har oljefilm og det ikke er varme nok til å skape damp... hmmm

Kanskje båtselger virkelig tror på det, det er jo folk som regelmessig ser UFOer... 

Var det min diskusjon hadde jeg forslått vacuum og trykktest av drevet. Ved "pass" betaler kjøper, ved "fail" så betaler selger..

Da kan du kanskje se på reaksjonen hans om han er "helt sikker" på om det drevet er tett :sweat:

index skrev On 1.8.2024 at 12.06:

Det er vel ikke luftvolum nok inni drevet til å produsere målbare mengder kondens. Så jeg vil tro det er en liten lekkasje der. 

Vis hele sitatet  

Kanskje det er noe form for lufting for å unngå overtrykk og undertrykk? Eller kanskje en det blir en slik utlufting pga lekkasje?

Jeg har selv mistet halvparten av girolja i girhus på påhenger pga usett øvre tetning, og det uten at det kom vann inn selvbom all olja befinner segvunder vsnn ved kjøring..

Tipper den ble varm under bruk og det blir overtrykk så litt luft ogbolje trykkes ut. Så stopper jeg og vipper opp motoren og da vil den kjøles ned og trekke inn lufta som er ved lekkasjestdet. Hadde forøvrig svart girolje på den ved bytte, mens jeg ellers på andre motorer har gul girolje mår den tappes ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...