Kallethekid Startet 1.August.2024 Link til dette innlegget Startet 1.August.2024 Jeg har en 40 hk 3 sylindret totakter fra 2001, motorkode 40VEO Den går i perioder kun på to sylindrer, problemet har vært der en stund men har blitt verre og verre. Forgasserne er renset i ultralydvasker så jeg tror de er bra. Mistenker coilen. Er det noen som kan fortelle meg hvordan man sjekker den med et multimeter og hvor man enklest kan handle en ny coil hvis den skulle være dårlig? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.August.2024 Link til dette innlegget Svart 1.August.2024 Er det ikke tre separate coiler her ?. Da er det vel bare å bytte de om, og se om feilen flytter seg til en annen sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.August.2024 Link til dette innlegget Svart 1.August.2024 3 separate coiler ja. Men kan være en smule forvirrende å feilsøke på er min erfaring Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
J-Å Svart 1.August.2024 Link til dette innlegget Svart 1.August.2024 ivar skrev On 1.8.2024 at 16.07: 3 separate coiler ja. Men kan være en smule forvirrende å feilsøke på er min erfaring Vis hele sitatet Ved å ta av en og en plugghette, kan du vel verifisere hvlken sylinder den ikke går på. Hvis du da bytter om coilen og pluggledningen for den sylinderen med en av de andre (inkludert bytte om lavspenningskablene), så er det vel bare å sjekke om feilen flytter seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.